شنگن، بحران مهاجرت و اوکراین در کانون نشست سالانه مقامات آلمان و فرانسه

شنگن، بحران مهاجرت و اوکراین در کانون نشست سالانه مقامات آلمان و فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه در شهر متس میزبان آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بود. هر دو رهبر اروپایی در کنفرانس خبری بیشترین وقت خود

آگهی

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه در شهر متس میزبان آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بود. هر دو رهبر اروپایی در کنفرانس خبری بیشترین وقت خود را به بحران مهاجرت اختصاص دادند.

آنان همچنین علاوه بر لزوم مبارزه و مقابله با تهدیدات تروریستی و پولشویی، بر اهمیت معاهده شنگن، توافقنامه اتحادیه اروپا با ترکیه در خصوص کنترل سیل مهاجران به اروپا و نیز محافظت از مرزهای اتحادیه تاکید کردند.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه گفت:« معاهده شنگن باید در اسرع وقت بطور کامل و در عین حال با بازگرداندن همراه با متانت و احترام آنهایی که نتوانسته اند حق اقامت خود در اروپا را احراز کنند، اعمال و برقرار شود و این همانا مفاد توافقنامه با ترکیه و یونان است.»

بر اساس توافق بعمل آمده یونان مهاجران را به ترکیه باز می گرداند. ترکیه هم در برابر مشوق های سیاسی همچون از سرگیری گفتگوهای پیوستن به اتحادیه اروپا، دریافت کمک ۳ میلیارد یورویی و تسهیلات ویزای شنگن برای شهروندانش توافق کرده است تا مرزهایش را بپاید و از عبور مهاجران به سوی مرزهای اتحادیه اروپا جلوگیری کند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفت:« بدلایل امنیتی و همچنین اعتماد مابین مردم کشورهای خود باید نشان دهیم که قادریم از مرزهای خود محافظت کنیم. با نگاهی به شرایط جغرافیایی اروپا می توان دید که ما همسایگان متفاوتی داریم و اینکه محافظت از مرزهای دریایی مان مشکلتر از محافظت از مرزهای زمینی و خشکی است و ما نیازمند همکاری با همسایگان خود هستیم که شامل همکاری با ترکیه و اکنون لیبی می شود.»

یونان پس از بازگرداندن حدود ۲۰۰ مهاجر و پناهجو به ترکیه دیروز اعلام کرد بطور موقت این عملیات را تا روز جمعه متوقف می کند.

نشست متس ۱۸ امین نشست مشترک دو کشور آلمان و فرانسه بود. در نشست امسال آقای اولاند گفت دو کشور فرانسه و آلمان از معاهده همکاری اتحادیه اروپا با اوکراین حمایت می کنند، معاهده ای که شامل همکاری های سیاسی، اقتصادی و دفاعی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبران فرانسه و آلمان معاهده همکاری جدید امضا کردند

رای منفی هلندیها طرفداران اتحادیه اروپا را در شوک فرو برد

تلاش ازبکستان برای جذب گردشگر با تکیه بر میراث فرهنگی و توسعهٔ زیرساخت