اعتراض کارمندان یونانی به اصلاحات دولت در نظام تامین اجتماعی

اعتراض کارمندان یونانی به اصلاحات دولت در نظام تامین اجتماعی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کارمندان و کارکنان بخش دولتی در یونان در اعتراض به اصلاحاتی که دولت در پی درخواست طلبکاران در صدد اعمال آن در نظام تامین اجتماعی و مالیاتی است، روز

آگهی

کارمندان و کارکنان بخش دولتی در یونان در اعتراض به اصلاحاتی که دولت در پی درخواست طلبکاران در صدد اعمال آن در نظام تامین اجتماعی و مالیاتی است، روز پنجشنبه دست به اعتصاب و تظاهرات زدند.

بر اثر اعتصاب روز پنجشنبه پروازها در یونان لغو شد و بیمارستانها با حداقل پرسنل به فعالیت پرداختند.

یک شهروند یونان گفت:«اگر دولت بخواهد می تواند بودجه لازم برای بازنشستگان را پیدا کند. دولت باید بجای تحمیل بار سنگین بیشتر بر دوش مردم با وام دهندگان در افتد و از پرداخت وام سربازند.»

دیگری با ناامیدی از حزب چپگرای سیریزا گفت:«مردم تمام امیدشان را به حزب سیریزای حاکم بر دولت بستند اما متاسفانه می بینند که این دولت هم تفاوتی با دولت های پیشین ندارد.»

اتحادیه اروپا و وام دهندگان بین المللی از آتن می خواهند تا به منظور کاهش هزینه ها دست به اصلاحات بیشتری زند، اصلاحاتی که می تواند کمک های مالی بیشتری را برای دولت بدنبال داشته باشد.

استاماتیس یانیسیس، خبرنگار یورونیوز از آتن می گوید:«تنها کارکنان بخش دولتی نیستند که به اصلاحات دولت در نظام تامین اجتماعی واکنش نشان می دهند. بخش خصوصی اقتصاد یونان نیز معترض است و نگران. معترضان تهدید کرده اند تظاهراتشان را زمانی که دولت بر سر لایحه مربوط به حقوق بازنشستگی با وام دهندگان موافقت و آن را به پارلمان ارائه می کند، تشدید خواهند کرد.»

مقامات دولت امیدوارند پیش نویس توافقنامه با وام دهندگان تا یکشنبه پیش رو آماده شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانیل اورتگا از اصلاح ساختار تامین اجتماعی نیکاراگوئه عقب نشینی کرد

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

پیروزی اعتصابیون در آلمان؛ دولت با لوکوموتیورانان در مورد افزایش حقوق و کاهش ساعت کار توافق کرد