میانجیگری روسیه در بحران قره باغ

میانجیگری روسیه در بحران قره باغ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روسیه برای حل و فصل دیپلماتیک درگیری های تازه در منطقه قره باغ بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان پیشگام شد. نخست وزیر روسیه روز پنجشنبه در سفری به

آگهی

روسیه برای حل و فصل دیپلماتیک درگیری های تازه در منطقه قره باغ بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان پیشگام شد.

نخست وزیر روسیه روز پنجشنبه در سفری به ایروان، پایتخت ارمنستان با همتای خود دیدار و درباره ضرورت برقراری آتش بس گفتگو کرد.

دیمیتری مدودف گفت: «این وضعیت بدون شک نگرانی های بزرگی را برمی انگیزد. امیدواریم که آتش بس برقرار شود و امیدواریم که روند سیاسی که نیازمند همکاری زیادی است از سرگرفته شود. این دیپلمات ها هستند و نه ارتش که باید به توافق دست یابند.»

از سوی دیگر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، طرف دیگر این مناقشه سفر کرد و با همتای خود درباره حل این بحران به گفتگو نشست.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت: «وضع موجود نه تنها ناپایدار بلکه غیرقابل قبول است. به زودی ایده هایی ابتدایی را که برخی دارند، می توانند برای همیشه یا در بلند مدت حفظ کنند و این سبب بروز درگیری هایی بیشتر می شود.»

علاوه بر سفر آقای لاوروف، حضور محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در باکو، در کنار وزیر خارجه جمهوری آذربایجان دیداری سه جانبه را رقم زد. آقای ظریف در یک نشست خبری تاکید کرد: «تا حل مناقشه قره باغ باید آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار باشد.»

ایران با هر دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان مرز مشترک دارد. مناشقه میان این دو کشور بر سر منطقه قره باغ، قدمتی بیش از دو دهه دارد. مقامات جمهوری آذربایجان، ارمنستان را به تصرف ۲۱درصد از اراضی خود متهم کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رویترز: روسیه برای دریافت پول نفت‌های فروخته شده‌اش دچار مشکل شده است

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

حمله به سالن کنسرت مسکو؛ چهار متهم با صورت‌های زخمی در دادگاه حاضر شدند