انتقال اجباری مهاجران از یونان به ترکیه از سرگرفته شد

انتقال اجباری مهاجران از یونان به ترکیه از سرگرفته شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

برغم تلاشهای فعالان حامی حقوق مهاجران، کار انتقال اجباری مهاجران از یونان به ترکیه از سر گرفته شد. یکی از این فعالان خود را در آب انداخت تا مانع حرکت

آگهی

برغم تلاشهای فعالان حامی حقوق مهاجران، کار انتقال اجباری مهاجران از یونان به ترکیه از سر گرفته شد.

یکی از این فعالان خود را در آب انداخت تا مانع حرکت کشتی حامل پناهجویان شود، اما این کشتی با اسکورت گارد ساحلی یونان، کار خود را انجام داد.

دولت یونان دومین گروه پناهجویانی را که به طور موقت در این کشور مستقر شده بودند، به ترکیه بازگرداند. اغلب این افراد اهل پاکستان بودند و تقاضای پناهندگی آنها رد شده بود.

بر اساس توافقنامه بین دولت ترکیه و اتحادیه اروپا، همه مهاجران غیرقانونی که از ترکیه به جزایر یونان می روند باید به ترکیه برگردانده شوند. اتحادیه اروپا هزینه بازگرداندن این مهاجران را به عهده گرفته است. از طرفی به ازای هر یک تبعه سوریه که از یونان به ترکیه بازگردانده می شود، یک سوریه ای ساکن ترکیه که تقاضای پناهندگیش پذیرفته شده، باید بتواند به طور قانونی در اروپا اقامت کند. مهاجرانی که از کشورهایی مثل ایران و پاکستان هستند بیشتر با خطر اخراج از یونان روبرو هستند.

عبدالوحید که اهل پاکستان است می گوید: «لطفا به این مردم کمک کنید. ما نمی خواهیم دوباره به ترکیه برویم. اگر می توانید کاری کنید به ما کمک کنید.»

مهاجرانی که با آرزوی رسیدن به اروپا قدم در مسیر پرخطر مهاجرت غیرقانونی گذاشته بودند، با توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه این آرزوی خود را بر باد رفته می بینند. به همین دلیل در یکی از اردوگاههای پناهجویان در یونان نسبت به این موضوع اعتراض کردند.

کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان در کنار نهادهای حقوق بشری دیگر از منتقدان توافقنامه اخیر بوده است اما گفته است که بر اساس وظیفه اش، بر نحوه اجرای آن نظارت خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگیری مهاجران با پلیس در ایدومنی

هشدار آنکارا به بروکسل: به تعهدات خود پایبند باشید

تغییر قوانین پناهجویی در دستور کار کمیسیون اروپا