طرفین درگیر در قره باغ یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند

طرفین درگیر در قره باغ یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جمهوری آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به نقض آتش بس در منطقه قره باغ متهم کردند. در حالی که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان می گوید نظامیان این کشور پس

آگهی

جمهوری آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به نقض آتش بس در منطقه قره باغ متهم کردند.

در حالی که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان می گوید نظامیان این کشور پس از حملات طرف مقابل، آتش گشوده اند، ارمنستان آغازگر نقض آتش بس را طرف آذربایجانی می داند.

پس از کشته شدن ده ها تن در درگیری های چهار روزه بین ارتش جمهوری آذربایجان و جدایی طلبان ارمنی در قره باغ، روز سه شنبه طرفین بر سر آتش بس توافق کردند.

جاوید عزیزاف، یکی از نظامیان ارتش جمهوری آذربایجان می گوید: «ادعا می شود که ما در قره باغ می جنگیم ولی این درست نیست. ما هنوز در قره باغ نمی جنگیم. جایی که اکنون ما هستیم قره باغ نیست و به هیچ وجه ربطی به آنجا ندارد. اینجا روستای بورسونلو در منطقه گورانبوی آذربایجان است.»

درگیری های نظامی در منطقه ناگورنو قره باغ واقع در قفقاز جنوبی نگرانی هایی را درباره گسترش دامنه منازعات در منطقه برانگیخته و این در حالی است که ترکیه حامی جمهوری آذربایجان بوده و روسیه نیز به دلیل پیمانی دوجانبه مجبور به حفاظت از امنیت ارمنستان است.

نظامیان ناگورنو قره باغ از کشته شدن ۳۲ نظامی و برجا ماندن ۱۲۱ مجروح خبر می دهند. هر یک از طرفین مدعی شده اند که طرف مقابل صدها تن از نظامیان خود را از روز شنبه تاکنون از د
ست داده است. منابع مستقل این ادعا را تائید نمی کنند. برخی از گزارش ها نیز از جان باختن تعدادی غیرنظامی حکایت دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جمهوری آذربایجان دو دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد

الهام علی‌اف پرچم جمهوری آذربایجان را در پایتخت قره‌باغ برافراشت

ارمنستان و آذربایجان مناقشه بر سر قره‌باغ کوهستانی را به دیوان بین‌المللی دادگستری می‌برند