بنای باستانی «معبد بل» پالمیرا در ایتالیا بازسازی می شود

بنای باستانی «معبد بل» پالمیرا در ایتالیا بازسازی می شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سرنوشت طاق نصرت شهر باستانی پالمیرا در سوریه مشابه سرنوشت بسیاری دیگر از مکانهای باستانی این شهر است. حدود دو هفته قبل، نیروهای ارتش سوریه توانستند

آگهی

سرنوشت طاق نصرت شهر باستانی پالمیرا در سوریه مشابه سرنوشت بسیاری دیگر از مکانهای باستانی این شهر است. حدود دو هفته قبل، نیروهای ارتش سوریه توانستند با حمایت نیروی هوایی روسیه شهر پالمیرا را پس از ده ماه از کنترل داعش خارج کنند و با خروج نیروهای داعش از شهر پالمیرا روشن شده است که از بسیاری از این مکانها از جمله طاق نصرت و معبد بل، چیزی به جز ویرانه باقی نمانده است.

یک گروه بازسازی مکانهای باستانی در ایتالیا تلاش می کنند با ابزارها و روباتهای پیشرفته ای که دارند طاق «معبد بل» را بازسازی کنند و آن را در محل اصلی خود دوباره بنا کنند.

جیاکومو ماساری، یکی از مسئولان این پروژه می گوید: «یادبودهای تاریخی که ما به عنوان ایتالیایی داریم بسیار مهم هستند، اما داشتن چنین اشیا تاریخی به دلیل ارتباطی که بین آنها و مکانهای تاریخی ما وجود دارد به اهمیت آنها اضافه می کند.»

عمر معبد بل حدود دو هزار سال تخمین زده می شود و از حدود ۲۶ سال قبل در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. داعش چنین مکانهای تاریخی را مظهر بت پرستی قلمداد می کند. بسیاری از مجسمه های باستانی و مکانهای تاریخی دیگر این شهر هم به دست نیروهای داعش تخریب شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نوازندگان سوری در ایتالیا به یاد پالمیرا و قربانیان جنگ نواختند

بازپس گیری پالمیرا؛ داعش بخش بزرگی از سایت باستانی این شهر را ویران کرده است

پالمیرا از مین های کاشته شده توسط داعش پاک می شود