ولایتی: رفتن بشار اسد خط قرمز ایران است

ولایتی: رفتن بشار اسد خط قرمز ایران است
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر جمهوری اسلامی به دفاع از بشار اسد پرداخت و گفت شرط خروج بشار اسد از قدرت در مذاکرات صلح سوریه خط قرمز ایران است.

آقای ولایتی که با تلویزیون ایران گفتگو می‌کرد خروج بشار اسد از قدرت در مذاکرات صلح سوریه را اشتباه دانست و افزود ایران به درخواست قانونی رئیس جمهوری سوریه به دمشق کمک می‌کند.

ولایتی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که در سوریه یک نظام دست‌ نشانده و طرفدار خود را بنا کنند که در این زمینه موفق نشده و نخواهند شد.

اختلاف بر سر نقش بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، در آینده سیاسی آن کشور یکی از عوامل اصلی جلوگیری از توافق بین دولت آن کشور و مخالفان به شمار می‌رود.

جان کری فریب‌کار است

مشاور رهبر ایران در بخش دیگری از سخنان خود جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا را «گزافه‌گو، وقیح، بی‌حیا و فریب‌کار» خواند و گفت موضوع دفاعی کشور قابل مذاکره نیست و هندسه دفاعی ما را آمریکا نمی‌تواند تعیین کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام وزیر امور خارجه آمریکا را به «وارونه‌نمایی» متهم کرد و افزود: چه‌طور کشورهای هم‌پیمان آمریکا قدرت نظامی داشته باشند و جمهوری اسلامی توان موشکی نداشته باشد؟

ظریف: سیاست‌های دفاعی ما غیرقابل مذاکره است

در واکنشی دیگر به سخنان جان کری، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه با بی‌اساس خواندن اظهارات وزیر خارجه آمریکا گفت: سیاست‌های دفاعی جمهوری اسلامی غیرقابل مذاکره است.

آقای ظریف افزود: مسائل دفاعی ما به صراحت از برجام کنار گذاشته شده و وزارت خارجه آمریکا بارها این موضوع را به طور رسمی اعلام کرده‌ است.

وی گفت: اگر دولت آمریکا واقعا در مورد مباحث دفاعی جدی است باید فروش سلاح‌ها به منطقه که هر روز مردم یمن را می‌کشد کاهش دهد و باید سلاح‌هایی را متوقف کند که با اعلام رسمی اسراییل برای حمله به غیرنظامیان به کار می‌رود.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته پس از دیدار با وزرای امور خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با بیان اینکه این کشورها نگران آزمایش‌های موشکی ایران هستند گفته بود ایالات متحده برای حل مسالمت‌آمیز مسائل مورد اختلاف با تهران، از جمله آزمایش‌‌های موشکی ایران، آماده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در ششمین روز جنگ اسرائیل و حماس وزیر خارجه ایران در سفر منطقه‌ای خود به عراق و لبنان وارد بغداد شد

تازه‌ترین گام در بهبود روابط دیپلماتیک؛ وزیر خارجه عربستان در تهران با مقامات ایران دیدار کرد

«۴۰۰ ثانیه تا تل‌آویو»؛ موشک مافوق صوت فتاح ایران چه پیامی برای خاورمیانه دارد؟