شرکتهای چند ملیتی باید با شفافیت عمل کنند.

شرکتهای چند ملیتی باید با شفافیت عمل کنند.
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اتحادیه اروپا قرار است روز سه شنبه مقررات جدیدی برای نحوه اعلام فعالیت شرکتهای چند ملیتی پیشنهاد کند. این پیشنهادها برای پیشگیری از توافقهایی است که

آگهی

اتحادیه اروپا قرار است روز سه شنبه مقررات جدیدی برای نحوه اعلام فعالیت شرکتهای چند ملیتی پیشنهاد کند. این پیشنهادها برای پیشگیری از توافقهایی است که تاکنون میان برخی دولتهای اروپایی و شرکتهای چند ملیتی برای کاهش پرداخت مالیات بر درآمد آنها وجود داشته است.

در هفته جاری، جاناتان هیل، کمیسر اتحادیه اروپا در امور مالی در استراسبورگ اعلام خواهد کرد که شرکتهای فعال در اتحادیه اروپا که عایداتشان از سالیانه ۷۵۰ میلیون یورو تجاوز می کند، باید جزئیات اطلاعات مالیاتیشان را نه تنها به مقامات مالیاتی تسلیم کنند بلکه باید آنرا به اطلاع عموم برسانند.

پی یر مسکوویسی، کمیسر اتحادیه اروپا در امور اقتصادی گفت: «عدم شفافیت (شرکتها) بدان معناست که آنها چیزی را پنهان و بگونه ای دیگر عمل می کنند. من در پی آن شفافیتی هستم که در آن همه به مقررات احترام بگذارند و همه، کل اطلاعاتشان را داوطلبانه علنی کنند نه پس از پیگیری و خطر دادرسی.»

این اعلامیه یک هفته پس از نشت مدارک موسوم به «اوراق پاناما» صورت می گیرد که در آن تعداد کثیری از ثروتمندان، رهبران دولتها و شرکتهای بین المللی به اجتناب از پرداخت مالیات متهم شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر بریتانیا درباره اتهامات مالی توضیح داد

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟