فرمانده نیروی زمینی ارتش: حمله داعش به ایران در اسفند ماه خنثی شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش: حمله داعش به ایران در اسفند ماه خنثی شد
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران گفت اسفندماه سال گذشته داعش به مرزهای ایران نفوذ کرد، اما از همان ابتدا ۲ تروریستی که با جلیقه‌های انتحاری وارد شده بودند توسط نیروی زمینی ارتش نابود شدند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران در یک نشست‌ خبری به مناسبت ۲۹ فروردین (روز ارتش) این مطلب را بیان کرد.

اظهارات این مقام ارتش در خصوص خنثی شدن حمله داعش در حالی است که پیشتر نیز مقامات ایران از دستگیری عوامل داعش در کشور خبر داده بودند.

بهمن ماه سال گذشته، حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی ایران از شناسایی و بازداشت ۱۰ عضو گروه داعش در مرز‌های شرقی و غربی ایران خبر داده بود. همچنین آبان‌ماه سال گذشته نیز فرمانده سپاه استان کرمانشاه هم گفته بود که تیم‌های بسیاری از داعش از دو سال پیش تاکنون در این استان مشغول فعالیت بودند و توسط سپاه و وزارت اطلاعات دستگیر شده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران در بخش دیگری از سخنان خود درباره آخرین وضعیت مرزهای ایران گفت: ماموریت مرزداری برای نیروی زمینی ارتش امر تازه‌ای نیست. به جهت تهدیدات گسترده‌ای که داریم متناسب با آن ظرفیت‌های مناسبی را ایجاد کرده‌ایم و از پشرفته‌ترین سیستم‌ها برای دفاع از مرزها استفاده می‌کنیم.

امیر پوردستان افزود: امروز تهدیدات خاصی در مرزها نداریم، اما برخی کشورهای منظقه علاقمند هستند تهدیداتی را از سوی تروریست‌ها به مرزهای ما سوق دهند.

نخستین تکاور ارتش ایران در سوریه کشته شد


**محسن قیطاسلو٬ عضو تیپ ۶۵ تکاوران نیروی زمینی ارتش ایران (نوهد) اولین ارتشی است که در سوریه کشته شد.**فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه نشست خبری خود با اشاره به حضور تیپ ۶۵ «نوهد» ارتش در سوریه گفت: هر جا صلاح باشد انجام وظیفه کنیم، با قدرت وارد می‌شویم و به شایستگی انجام وظیفه می‌کنیم. ماموریت‌های مستشاری از جمله این اقدمات است.

وی افزود: «حضور مستشاری ارتش در سوریه با توجه به این مساله است که با فضای جدید از جنگ‌های نیابتی در سوریه روبرو هستیم و وظیفه میدانی داریم که این تهدیدات را شناسایی کنیم و لذا تعدادی از کارکنان نزاجا را اعزام کردیم تا این فضا را درک کنند، اما حضور نیروی زمینی به عنوان یک یگان سندیت ندارد و یگانی آنجا نداریم.»

در همین حال خبرگزاری‌های ایران اعلام کردند که محسن قیطاسلو٬ عضو تیپ ۶۵ تکاوران نیروی زمینی ارتش ایران (نوهد) در سوریه کشته شد.

رسانه های ایران اعلام کردند که آقای قطاسلو اولین عضو ارتش ایران است که در سوریه کشته شده است.

تیپ ۶۵ «نوهد» زبده‌ترین نیروی ویژه ارتش ایران است که در سال ۱۳۷۱ به این نام تغییر یافت. تخصص اصلی این تیپ جنگ‌های نامتقارن است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واشنگتن‌پست: ایران با دو هدف متفاوت خواستار خویشتنداری گروه‌های مسلح در عراق و لبنان شده است

«مقام آگاه ایران» ادعای «هشدار مخفیانه آمریکا به تهران پیش از حمله داعش » در کرمان را رد کرد

آمریکا از پیش به ایران درباره حمله داعش به مراسم سلیمانی مخفیانه هشدار داده بود