زنان پیشمرگه در آرزوی «صلح و آزادی» با داعش می جنگند

زنان پیشمرگه در آرزوی «صلح و آزادی» با داعش می جنگند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مبارزه با داعش در اقلیم کردستان عراق تنها به مردان محدود نمی شود و صدها زن کرد نیز پس از آموزش نظامی به صف پیشمرگه های کرد پیوسته اند تا بتوانند از

آگهی

مبارزه با داعش در اقلیم کردستان عراق تنها به مردان محدود نمی شود و صدها زن کرد نیز پس از آموزش نظامی به صف پیشمرگه های کرد پیوسته اند تا بتوانند از سرزمین خود در برابر اسلامگرایان افراطی دفاع کنند. تعداد زنانی که تا سال گذشته به مبارزان مسلح کرد برای مقابله با داعش پیوسته بودند حدود ۵۰۰ نفر ذکر شده است.

نیشتمان دختر ۱۹ سال کرد است که در پی حملات گروه موسوم به دولت اسلامی تصمیم گرفت در خط مقدم علیه داعش بجنگد.

او بتازگی ازدواج کرده و همسرش نیز از پیشمرگه های کرد در اقیلم کردستان است. او تصویری از اعضای خانواده اش را همه جا همراه خود دارد و می گوید با وجود اینکه دلش برای آنها تنگ شده اما دفاع از سرزمین برای او در اولویت است و ترجیح می دهد در جبهه نبرد علیه داعش بماند.

روزهای او اکنون به شکلی متفاوت و در فضایی دیگر آغاز می شود. او هر صبح را با تمرینات بدنی آغاز می کند و نحوه کار با تجهیزات نظامی را می آموزد. همچنین دستورالعمل های لازم برای حضور در خط مقدم از سوی فرماندهان در اختیارشان قرار می گیرد. او می گوید: «از داعش نمی ترسیم. به دفاع از سرزمینمان ادامه می دهیم و تا آخرین نفس می جنگیم. به آنها اجازه پیشروی نخواهیم داد.»

نیشتمان از جمله زنهای پیشمرگه کرد است که در مناطق شمالی عراق به نبرد مشغولند و از شهر نفتخیز کرکوک در برابر پیشروی داعش دفاع می کنند. پیشمرگه های کرد سال گذشته و در پی ناکامی ارتش عراق در مواجهه با نیروهای داعش کنترل این شهر را به دست گرفتند.

او می گوید: «من توانستم تعدادی از نیروهای داعش را از پای درآورم. برخی از آنها مجروح و تعدادی هم کشته شدند. با وجود اینکه حملات داعش همچنان ادامه دارد ما در تلاش بوده ایم تا خط مقدم خود را حفظ کنیم و به مقابله با آنها بپردازیم. در حال حاضر زندگی شخصی و نظامی من با هم در ارتباط است اما آرزوی شخصی من این است که در صلح و آزادی با خانواده ام زندگی کنم.»

نیشتمان از حدود یکسال پیش به صفوف مبارزان کرد پیوسته است و نسبت به آینده امیدوار است. او برای خود آینده ای روشن در کنار خانواده اش تصور می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

از نزدیک با زنان کردی که با داعش می جنگند

عراق؛ کشف سلاح های جدید از داعش توسط نیروهای ویژه کرد

تلاش داعش برای سدکردن راه آزادی موصل