سکوت در برابر افزایش تعرض های جنسی در کلیساها

سکوت در برابر افزایش تعرض های جنسی در کلیساها
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انتشار اخبار مربوط به رسوایی جنسی در کلیساهای کاتولیک طی سال های گذشته به حدی بوده که حتی سازمان ملل متحد نیز نسبت به افزایش تعرض جنسی در کلیساها و

آگهی

انتشار اخبار مربوط به رسوایی جنسی در کلیساهای کاتولیک طی سال های گذشته به حدی بوده که حتی سازمان ملل متحد نیز نسبت به افزایش تعرض جنسی در کلیساها و سکوت مقام های ارشد در این رابطه هشدار داده است.

کمیته حفاظت از حقوق کودکان سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۴میلادی گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن در یک فاصله زمانی دو ساله حدود ٤٠٠ کشیش به دلیل نقض حقوق کودکان خلع لباس شده اند.

کریستن ساندبرگ، مسئول این کمیته گفت: «نگاه مقدس به کلیسا سبب شده تا این افراد بتوانند به روند سوءاستفاده خود ادامه دهند و عاملان این تعرض ها نیز از مجازات معاف شوند. همچنین سکوتی که از سوی کلیساها بر کودکان تحمیل شده نیز مسبب ادامه این اقدامات بوده است.»

واتیکان در سال ۱۹۹۰ میلادی، کنوانسیون سازمان ملل متحد در زمینه حقوق کودک را امضا کرد و نخستین گزارش درباره اجرای آن را در سال ۱۹۹۴میلادی ارائه داد اما پس از آن تا سال ۲۰۱۴ برای یک دوره تقریبا ۲۰ساله گزارشی درباره پیشرفت خود در این زمینه ارائه نکرد.

شاید بر همین اساس بود کاردینال برنارد فرانسیس لاو، در دسامبر ۲۰۰۲ بعد از طرح اتهام هایی مبنی بر نقش او در مخفی نگه داشتن پرونده های مربوط تجاوز جنسی به کودکان توسط کشیش های بوستون، تنها از سمت خود استعفا کرد و هیچ نامی از افراد متخلف نیز بیان نشد.

سیستمی مشابه نیز در میان مقام های کلیساها در ایرلند برقرار بود. در دادگاه این کشورافشا شد که هزاران کودک در فاصله ی سال های ۱۹۷۵ تا ۲۰۰۴ میلادی از سوی مقامات بلندپایه کلیسای کاتولیک ایرلند مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند.

گزارش ۲هزار و ۶۰۰ صفحه ای کمیسیون ایرلند نتیجه ۹ سال تحقیق و بررسی درباره سوءاستفاده جنسی از کودکان با استناد به گفته های صدها دانش آموز سابق و مقام های مختلف از بیش از ۲۵۰ موسسه تحت حمایت کلیساها تهیه شده بود.

جان کلی یکی از قربانیان می گوید: «این اسناد بر اساس گفته های قربانیان است. در این سند آمده است که هریک از قربانیان در چه زمانی و در کدام کلیسا به طرز وحشیانه مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند.»

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در پی انتشار اخبار مربوط به رسوایی های جنسی در کلیساها از خانواده های قربانیان درخواست بخشش کرد و گفت : «کلیسا به همه موارد فساد اخلاقی و زیان های روحی و روانی که کشیشان به دیگران وارد آورده اند آگاه است.» وی همچنین کمیسیون ویژه ای را برای حمایت از کودکان و نوجوانان و مبارزه با سوءاستفاده های جنسی در کلیسا تشکیل داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاپ اعتراف کرد در قبال رسوایی جنسی کلیسای شیلی مرتکب «اشتباه بزرگی» شده است

واتیکان بر ممنوعیت فراماسون‌ شدن کاتولیک‌ها تاکید کرد

ترامپ بر سر پرونده حق‌السکوت به ستاره پورن: اگر قاضی به زندان بیندازدم افتخار بزرگی برایم خواهم بود