فرار یک هشت پا از «آکواریوم ملی نیوزیلند»

فرار یک هشت پا از «آکواریوم ملی نیوزیلند»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«اینکی» نام هشت پایی است که سالها در آکواریوم ملی نیوزیلند زندگی می کرده است. اما این هشت پا یک شب از مخزن آب خود فرار کرده و به اقیانوس بازگشته است

آگهی

«اینکی» نام هشت پایی است که سالها در آکواریوم ملی نیوزیلند زندگی می کرده است. اما این هشت پا یک شب از مخزن آب خود فرار کرده و به اقیانوس بازگشته است. فرار این هشت پا کارکنان آکواریوم ملی نیوزیلند را غمگین کرده است.

در توضیح نحوه فرار این هشت پا گفته می شود که بر اثر سهل انگاری، احتمالا درپوش مخزن آب محل نگهداری آن کمی باز بوده و به این ترتیب این هشت پا موفق شده است به آسانی از محفظه فرار کند. با این حال مشخص نیست او چگونه موفق شده است بار دیگر به اقیانوس برگردد. نگهبانان این مرکز در ساحل شرقی نیوزیلند احتمال می دهند که این هشت پا حدود سه یا چهار متر بر روی زمین راهروی این مرکز خزیده و خود را به ناودان ساختمان رسانده است. ناودان ساختمان ۵۰ متر طول دارد و مستقیما به اقیانوس منتهی می شود. با این حال کارکنان این مرکز احتمال دیگری را نیز مطرح می کنند: ممکن است این هشت پا از لوله ای که در بالای مخزن آب قرار داشته است، استفاده کرده باشد. این لوله به زیرزمین می رسد و ممکن است به فاضلاب راه داشته باشد.

Octopus successfully escapes aquarium and makes its way to oceanhttps://t.co/PEnLqOmclEpic.twitter.com/iQPAjqBZuX

— Mashable (@mashable) April 13, 2016

کارکنان آکواریوم ملی نیوزیلند از این هشت پا به عنوان حیوانی «فوق العاده باهوش» یاد می کنند که از محبوبیت زیادی نزد بازدیدکنندگان این مرکز برخوردار بود. در نتیجه چندان جای تعجب نخواهد داشت اگر این هشت پا با استفاده از هوش سرشار خود توانسته باشد راه بازگشت به اقیانوس را بیابد.

این هشت پا توسط یک ماهی گیر به این مرکز منتقل شده بود. او این هشت پا را در شرایطی نه چندان مطلوب در میان خرچنگها یافته بود. در آن هنگام این هشت پا اندازه تنها یک توپ راگبی بود و مانند تمام هشت پاها می توانست به راحتی از تنگناهای کم عرض عبور کند. هشت پاها به عنوان حیواناتی باهوش شناخته می شوند که حتی توان استفاده از برخی ابزارآلات را نیز دارند.

کارکنان آکواریوم ملی نیوزیلند احتمال به سرقت رفتن این هشت پا را رد کرده اند. در عین حال سخنان متناقضی نیز در مورد علت فرار این هشت پا مطرح می شود، زیرا هشت پاها موجوداتی بسیار کنجکاو هستند که تمایل به کشف محیط بیرون دارند. به همین دلیل راب یارل، مدیر آکواریوم ملی نیوزیلند علت فرار این هشت پا را کنجکاوی می داند.

آکواریوم ملی نیوزیلند با اینکه یک هشت پای محبوب را از دست داده است اما اکنون بدون هشت پا نیست. دیگر هشت پایی که در این مرکز نگهداری می شود «بلاچی» نام دارد که اندکی از «اینکی» کوچکتر است و ممکن است مانند او بخواهد راه خود را به سوی آزادی بیابد.

منابع:

روزنامه گاردین

روزنامه دیلی تلگراف

شبکه سی ان ان

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بچه کوسۀ دزدیده شده در سن آنتونیو به آکواریوم بازگردانده شد

توصیه به «شمارش گوسفند» هنگام بی‌خوابی از کجا می‌آید؟

قدرت درک زبان؛ ️سگ‌ها از کلمات ما چه می‌فهمند؟