پاپ در جزیره لسبوس یونان با پناهجویان دیدار می کند

پاپ در جزیره لسبوس یونان با پناهجویان دیدار می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان برای ابراز همدلی با پناهجویان و حمایت از حقوق مهاجران به جزیره لسبوس یونان سفر می کند. رهبر کلیسای ارتدوکس یونان و

آگهی

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان برای ابراز همدلی با پناهجویان و حمایت از حقوق مهاجران به جزیره لسبوس یونان سفر می کند. رهبر کلیسای ارتدوکس یونان و نیز اسقف اعظم آتن روز جمعه و به منظور تدارک استقبال از پاپ به این جزیره وارد شدند.

قرار است این سه رهبر مذهبی به اتفاق هم از اردوگاه پناهجویان لسبوس بازدید کنند. یکی از اهالی این جزیره می گوید: «دیدار پاپ پیامی به جهان است که همه ما باید دلسوز باشیم. مرز ها باید باز باشد زیرا مشکل پناهجویان، مساله ای بسیار بزرگ است.»

بر اساس توافق آنکارا و اتحادیه اروپا حدود ۲ هزار و ۳۰۰ مهاجر اسکان داده شده در اردوگاه بسته موریا به ترکیه بازگردانده خواهند شد.

یکی از پناهجویانی که از آفریقا خود را به این جزیره رسانده است می گوید: «ما اینجا در رنج هستیم. ما باید آزاد شویم. اینجا یک زندگی عادی نداریم. غذای کافی برای خوردن نداریم و اینجا ناراحت هستیم.»

پاپ با ۲۵۰ تن از این مهاجران دیدار می کند و پس از سخنرانی، با گروهی از آنان غذا خواهد خورد.

به گزارش استاماتیس جیانیسیس، خبرنگار یورونیوز در جزیره لسبوس «پاپ و رهبر کلیسای ارتدوکس یونان تاکید کرده اند که بازدیدشان از لسبوس کاملا بشردوستانه است ولی تصویر این دو رهبر مسیحی که با تعدادی از پناهجویانی دیدار می کنند که برخی از آنان بازگردانده خواهند شد، احتمالا اختلاف نظر ها را درخصوص توافق تازه اتحادیه اروپا و ترکیه دوباره زنده می کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاپ در کمپ پناهجویان در جزیره لسبوس: جلوی غرق شدن تمدن را بگیریم

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

اولین بار در یک کشور مسیحی ارتدوکس؛ پارلمان یونان لایحه ازدواج همجنس‌گرایان را به رای می‌گذارد