خرابی های گسترده در پی زمین لرزه مهیب دیگری در ژاپن

خرابی های گسترده در پی زمین لرزه مهیب دیگری در ژاپن
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شمار قربانیان زمین لرزه ۷.۳ ریشتری در جنوب غربی ژاپن به دست کم ۲۸ کشته و یک هزار زخمی رسید. عملیات نجات و امدادرسانی در كوماموتو در جزیره کیوشو با

آگهی

شمار قربانیان زمین لرزه ۷.۳ ریشتری در جنوب غربی ژاپن به دست کم ۲۸ کشته و یک هزار زخمی رسید.

عملیات نجات و امدادرسانی در كوماموتو در جزیره کیوشو با حضور نزدیک به ۲۰ هزار نیروی امداد از جمله نیروهای ارتش ادامه دارد. نیروهای امداد در جستجوی قربانیان احتمالی این زمین لرزه هستند که زیر آوار گیر افتاده اند.

دامنه خرابی های این زمین لرزه گسترده گزارش شده و برق دست کم ۲۰۰هزار خانه قطع شده است. این حادثه طبیعی موجب بسته شدن راه ها و اختلال در عبور و مرور هم شده است.

کانون این زمین لرزه عمق ۱۰ کیلومتری سطح زمین اعلام شده است.

در پی این زمین لرزه ده هاهزار نفر در پناهگاه های موقت اسکان داده شده اند. یکی از آنها گفت: «پریشب من ورزشگاه بودم. اما دیشب خوابم گرفته بود و نرفتم. زمین لرزه حوالی نیمه شب روی داد و ساختمان مدرسه و ورزشگاه را تخریب کرد.» دیگری افزود: «پس لرزه های این زمین لرزه ادامه دارد و معلوم نیست چه پیش می آید.»

با فرو ریختن یک سد در پی این زمین لرزه ساکنان یک روستا تخلیه شدند. به گفته مقام های مسئول هیچ مشکلی در مرکز هسته ای سندای که دو رآکتور هسته ای در آن جای دارد پیش نیامده است.

سازمان هواشناسی ژاپن خطر وقوع سونامی را منتفی اعلام کرده اما مقام های محلی از مردم خواسته اند که از نزدیک شدن به سواحل دریا و ساختمان های آسیب دیده خودداری کنند.

این حادثه طبیعی تقریبا ۱۵ ساعت بعد از زمین لرزه دیگر به قدرت ۶.۵ ریشتر رخ داد که جان ۹ نفر را گرفت و بیش از یک هزار زخمی برجای گذاشت.

پس از سونامی مارس ۲۰۱۱ در ژاپن که ۱۸۵۰۰ کشته برجای گذاشت و موجب فاجعه فوکوشیما شد، خطر زمین لرزه این کشور را بیش از گذشته تهدید می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویرانی های بجا مانده از زمین لرزه در ژاپن

تعداد قربانیان زمین لرزه ژاپن به دست کم ۹ کشته و حدود یک هزار زخمی رسید

مجموعه ژاپنی «فوتبالیست‌ها» پس از ۴۳ سال به پایان رسید