پاپ جهانیان را به رفتار انسانی با پناهجویان دعوت کرد

پاپ جهانیان را به رفتار انسانی با پناهجویان دعوت کرد
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پاپ فرانچسکو، رهبر کاتولیک های جهان که در یونان به سر می برد، از جهانیان دعوت کرد با شیوه ای که شایسته انسانیت باشد بحران پناهجویان را حل کنند. او

آگهی

پاپ فرانچسکو، رهبر کاتولیک های جهان که در یونان به سر می برد، از جهانیان دعوت کرد با شیوه ای که شایسته انسانیت باشد بحران پناهجویان را حل کنند.

او روز شنبه در جزیره لزبوس یونان حضور یافت و در آنجا با گروهی از پناهجویان دیدار کرد. این جزیره یکی از نخستین مناطقی است که پناهجویان خاورمیانه و آفریقا برای ورود به اروپا وارد آن می شوند. ژروم دوم اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس یونان، پاپ فرانچسکو را در این بازدید همراهی می کرد. صدها نفر در اردوگاه سه هزار نفری موریا با پاپ دست دادند و چندین تن از آنان با این رهبران مذهبی غذا خوردند.

رهبر کاتولیک ها گفت: «پناهجویان عدد و رقم نیستند، آنها پیش از هر چیز انسانند، هر کدام از آنها چهره، نام و نشان و سرگذشت خودشان را دارند. اروپا سرزمین حقوق بشر است و هر کسی پا به خاک آن می گذارد باید این را احساس کند. بنابراین باید در مورد لزوم احترام به حقوق بشر و دفاع از آن آگاه باشد.»

به گزارش مطبوعات یونان و ایتالیا، قرار است پاپ در حدود ده نفر از پناهجویان از جمله هشت سوری را همراه خود به واتیکان برده و در آنجا اسکان دهد. رهبران مسیحی روز شنبه هم چنین یاد پناهجویانی را که در راه رسیدن به اروپا در دریا غرق شدند، گرامی داشتند. غرق شده در دریا را گرامی داشتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیدار رهبر کاتولیک های جهان با پناهجویان در لسبوس یونان

رهبر کاتولیک های جهان وارد جزیره لسبوس یونان شد

پاپ در جزیره لسبوس یونان با پناهجویان دیدار می کند