پناهجویان سوریه ای بر اقتصاد اروپا «اثر مثبت» خواهند گذاشت

پناهجویان سوریه ای بر اقتصاد اروپا «اثر مثبت» خواهند گذاشت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با بالاگرفتن بحران پناهجویان سوریه ای که راهی اروپا می شوند، صندوق بین المللی پول از اعضایش دعوت کرد که در نشستی درباره این بحران گفتگو کنند. در حالی

آگهی

با بالاگرفتن بحران پناهجویان سوریه ای که راهی اروپا می شوند، صندوق بین المللی پول از اعضایش دعوت کرد که در نشستی درباره این بحران گفتگو کنند.

در حالی که شماری از احزاب راستگرای اروپایی منتقد پذیرش پناهجویان هستند، تحقیقی که کمیسیون اتحادیه اروپا انجام داده است نشان می دهد که بر خلاف تصور رایج که ورود پناهجویان را به ضرر اقتصاد اروپا می داند، مهارت و تجربه مهاجران سوریه ای می تواند به رشد اقتصادی این قاره کمک کند.

کریستالینا جیورجیوا، معاون کمیسیون اتحادیه اروپا با اشاره به این تحقیق می گوید: «بر اساس بررسیهای کمیسیون اروپا نتیجه گرفته ایم که در طول امسال و سال آینده میزان تولید ناخالص داخلی حدود 0.2 تا 0.3 درصد رشد پیدا می کند. این میزان به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست.»

در نشست بهاره صندوق بین المللی پول در واشنگتن از اعضای این سازمان خواسته شد که با توجه به بحران پناهجویان، هزینه های خود را در راستای رشد اقتصادی بیشتر برنامه ریزی کنند.

مقامهای «بانک سرمایه گذاری اروپا» اعتقاد دارند که بحرانهای جهانی مثل بحران پناهجویان به همکاری بیشتر نهادهای بین المللی نیاز دارند.

وارنر هویر، رئیس بانک سرمایه گذاری اروپا می گوید: «تغییرات اقلیمی باعث می شود که پناهجویان بیشتری یا حداقل مهاجران بیشتری سرزمین خود را ترک کنند. تصویر واقعی چیزی است که کمتر کسی از آن خبر دارد. کنفرانس هایی مثل این کنفرانس، چشم ما را به واقعیت باز می کنند و به ما هشدار می دهد که بانکها و نهادهای سازمان ملل متحد باید همکاری بیشتری داشته باشند.»

اشتفان گروبه، گزارشگر یورونیوز می گوید: «چالش مسائل حقوق بشری تنها نگرانی بحران سوریه نیست. بلکه سوال دیگر این است که بازسازی این کشور چگونه صورت خواهد گرفت. بانک جهانی هزینه بازسازی سوریه را 150 میلیارد یورو تخمین زده است. البته به شرطی که جنگ داخلی همین حالا تمام شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اروپا اوراق قرضه کم‌ریسک و جذاب منتشر می‌کند

چالشهای پیش روی اقتصاد جهانی

ریاست کارآفرین هندی-آمریکایی بر بانک جهانی؛ از آجای بانگا چه می‌دانیم؟