دهمین فستیوال بالکان در بروکسل

دهمین فستیوال بالکان در بروکسل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمتر از یکماه پس از حملات تروریستی در بروکسل، پایتخت بلژیک زندگی فرهنگی خود را از سر می گیرد، اما دهمین فستیوال بالکان در بروکسل با نگرانی هایی توام

آگهی

کمتر از یکماه پس از حملات تروریستی در بروکسل، پایتخت بلژیک زندگی فرهنگی خود را از سر می گیرد، اما دهمین فستیوال بالکان در بروکسل با نگرانی هایی توام است.

یکی از هنرمندان فسیوال که زنی مسلمان است می گوید: «در ابتدا نگران و مردد بودیم. ما مسلمانیم و فکر می کردیم شاید مردم ما را تروریست فرض کنند. این درست نیست و بیشتر مردم هم آنرا می دانند… و اگر نمی دانند، باید بدانند، چون دنیای ما دنیای صلح است. ما صلح می خواهیم نه تروریسم.»

گروه دیگر، ترکیبی از هنر تونس و بلژیک است. خواننده این گروه، جوهر، که کولی است، می گوید لغو فستیوال امسال بخاطر تروریسم، اشتباه می بود: «نگران بودم که فستیوال برگزار نشود، و خوشحالم که آنرا تعطیل نکردند. مهم است که فستیوالهای فرهنگی ادامه یابند چون این جنگ میان نور و تاریکی است، و ما باید برای آن مبارزه کنیم.»

گروه دیگری که بویژه در آمریکا معروف است، گروهی است که برنامه اش در فستیوال، یادبود هفتادمین سال هولوکاست در مجارستان و فرهنگهای چندگانه در این کشور در یکصد سال گذشته است.

رهبر این گروه به یورونیوز گفت: «می توانید زندگیتان را در خانه سپری کنید و در پنجاه سالگی از حمله قلبی بمیرید. نمی دانیم چه در انتظار ماست. سعی می کنم احمقانه رفتار نکنم، اما به درهای خروجی هم فکر می کنم. مادرم همیشه می گفت به روزنه خروج هم فکر کنم. اما خطر اینجاست که ما از کسانی حمایت می کنیم که مثبت عمل می کنند. خیلی بدتر یا غم انگیز تر می بود اگر می گفتیم در فستیوال شرکت نمی کنیم چون نگرانیم. جای افسوس می بود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟