واکنش منفی بازار نفت به شکست نشست دوحه

واکنش منفی بازار نفت به شکست نشست دوحه
Copyright 
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تولیدکنندگان بزرگ نفت از جمله عربستان سعودی و روسیه روز یکشنبه با هدف ثابت نگه داشتن سطح تولید نشستی را در دوحه برگزار کردند. مذاکرات نشست دوحه به

آگهی

تولیدکنندگان بزرگ نفت از جمله عربستان سعودی و روسیه روز یکشنبه با هدف ثابت نگه داشتن سطح تولید نشستی را در دوحه برگزار کردند.

مذاکرات نشست دوحه به نتیجه نرسید و روز دوشنبه قیمت نفت با افت روبرو شد. تا اواسط کار بازار معاملات نفتی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۳.۴۴ درصد افت و به قیمت ۴۱ دلار و ۵۹ سنت داد و ستد شده است.

محمد الساده، وزیر انرژی قطر گفت: «بازار در حال تثبیت وضعیت خود است و قیمت نفت خام در مسیر مناسبی قرار دارد. اما چه مقدار وقت برای این تعادل مجدد لازم است؟ این را خواهیم دید، اما اکنون با گرایش مثبت بازار مواجه هستیم.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه در این نشست عربستان سعودی خواهان مشارکت همه اعضای اوپک از جمله ایران که در این نشست شرکت نداشت، در برنامه تثبیت روند تولید روزانه نفت تا ماه اکتبر بوده است.

ماها برادا، خبرنگار یورونیوز در دوحه می گوید: «یاس و ناامیدی مربوط به شکست در مذاکرات دوحه تردید را در بازارهای مالی افزایش داده است. قیمت نفت که با توجه به شایعات اخیر مبنی بر تثبیت سطح تولید، اندکی افزایش یافته بود اکنون احتمال دارد با این وضعیت بار دیگر برای مدتی کاهش یابد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سقف تولید ایران، چالشی برای دیگر صادرکنندگان بزرگ بازار نفت

بررسی تبعات شکست در نشست دوحه

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت