انتخابات مقدماتی آمریکا در نیویورک؛ پیروزی کلینتون و ترامپ

انتخابات مقدماتی آمریکا در نیویورک؛ پیروزی کلینتون و ترامپ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انتخابات مقدماتی آمریکا در ایالت نیویورک با پیروزی دو پیشتاز اصلی کلینتون دموکرات و دونالد ترامپ جمهوریخواه به پایان رسید. دونالد ترامپ که با تصاحب

آگهی

انتخابات مقدماتی آمریکا در ایالت نیویورک با پیروزی دو پیشتاز اصلی کلینتون دموکرات و دونالد ترامپ جمهوریخواه به پایان رسید.

دونالد ترامپ که با تصاحب بیش از ۵۵ درصد آرا پیروز جمهوریخواهان بود گفت: « راهی تا پیروزی نهایی طبق آنچه که در تلویزیون دیده ام نمانده است. سناتور کروز با محاسبات ریاضی حذف شده است. ما تنها یک ایالت دیگر می خواهیم. همانطور که می دانید ما میلیونها رای بیشتر از سناتور کروز و میلیونها رای بیشتر از فرماندار کیسیک داریم.»

همانگونه که انتظار می رفت هیلاری کلینتون سناتور نیویورک با اختلاف ۱۵ درصد از برنی سندرز، سناتور ۷۴ ساله ورمانت، در جای اول قرار گرفت و پیروز شد.

با این پیروزی کلینتون گام بزرگی برای نامزدی دموکراتها برداشت، به همین دلیل پس از پیروزی دو نامزد جمهوریخواه را نشانه رفت. هیلاری کلینتون گفت: « دونالد ترامپ و تد کروز تصویری از آمریکا ارائه می دهند که تفرقه انگیز و کاملا خطرناک است. تصویر و چشم انداز ما کاملا متفاوت است، ما می خواهیم همیار هم باشیم، نه اینکه به هم خصومت بورزیم. »

برنی سندرز با شکست در نیویورک شانس کمی برای پیروزی نهایی دارد اما سناتور ۷۴ ساله که رای بیش از ۸۰ درصد جوانان دموکرات را با خود دارد همزمان با انتخابات نیویورک کمپین خود در پنسیلوانیا را پی گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راه ناهموار هیلاری کلینتون در رقابت درون حزبی

سه شنبه بزرگ و دونالد ترامپ نامزد جنجالی جمهوریخواه

انتخابات آمریکا؛ کاندیداهای نهایی احزاب چگونه انتخاب می شوند؟