حذف مالیاتها یک دهکده در مجارستان را از سقوط نجات داد

حذف مالیاتها یک دهکده در مجارستان را از سقوط نجات داد
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«کوملوشکا» نام دهکده ای با جمعیتی معادل ۳۰۰ نفر است که در شمال شرقی مجارستان واقع شده است. حدود ۵ سال پیش درست زمانی که این دهکده با مشکلات عدیده

آگهی

«کوملوشکا» نام دهکده ای با جمعیتی معادل ۳۰۰ نفر است که در شمال شرقی مجارستان واقع شده است.

حدود ۵ سال پیش درست زمانی که این دهکده با مشکلات عدیده اقتصادی درگیر بود مقامات محلی تصمیم گرفتند همه مالیاتهای محلی و مالیاتهایی که مشمول شرکتها می شود را حذف کنند.

شهردار کوملوشکا می گوید: «به خاطر اینکه شرکتهای محلی نداشتیم تصمیم بر این شد که مالیاتهایی که توسط نهادهای اداری اخذ می شد را حذف کنیم. دلیل این تصمیم تشویق به توسعه و ایجاد شرکتها بود.»

اتخاذ چنین سیاستی جذب ۱۱۷ شرکت مجاری و اروپایی را در این دهکده درپی داشته است. اکثر این شرکتها در بخش حمل و نقل فعالیت دارند.

رابرت فکته، مدیر یک شرکت حمل و نقل که دفتر مرکزی آن در کوملوشکا واقع شده می گوید: «مالیاتهای محلی مربوط به شرکتها یک وزنه سنگین برای آنهاست. زیرا ۲ درصد سود آنها را شامل می شود. سود ما حدود ۱ میلیون یورو در سال است، اکنون با حذف این مالیاتها می توانیم معادل این دو درصد را صرف توسعه خود کنیم.»

براساس آمارها پس از حذف مالیاتها و گسترش شرکتها در دهکده، درآمد کوملوشکا در سال ۲۰۱۵ به رقم ۴۲۰ هزار یورو رسیده است.

شهردار کوملوشکا در ادامه می افزاید: «اعتقاد دارم در این قضیه برنده اصلی دولت است. زیرا بیشتر درآمدها به حساب دولت می رود. شرکتهای ما بیش از ۳ هزار فرصت شغلی ایجاد می کنند و کامیونهای ما با پلاک مجارستان در همین کشور حق بیمه خود را پرداخت می کنند. در نهایت باید افزود توسعه دهکده به نفع اتحادیه اروپا است.»

بئاتریس آسبوت، خبرنگار یورونیوز در بوداپست در گزارش خود می گوید: «در این دهکده شبکه تلفنهای همراه وجود ندارد. بنابراین نمی توان از این تلفنها استفاده کرد، اما این موضوع مانعی برای توسعه نخواهد بود. شهردار می گوید اراده، همکاری و برنده شدن در مناقصه های اتحادیه اروپا مواردی هستند که مردم به آنها احتیاج دارند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده