توافق تغییرات اقلیمی پاریس در سازمان ملل به امضای کشورها می رسد

توافق تغییرات اقلیمی پاریس در سازمان ملل به امضای کشورها می رسد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پس از گذشته بیش از چهار ماه از توافقنامه تاریخی تغییرات اقلیمی در نشست پاریس موسوم به کُپ ۲۱، روز جمعه نمایندگان بیش از ۱۶۵ کشور طی مراسمی در سازمان

آگهی

پس از گذشته بیش از چهار ماه از توافقنامه تاریخی تغییرات اقلیمی در نشست پاریس موسوم به کُپ ۲۱، روز جمعه نمایندگان بیش از ۱۶۵ کشور طی مراسمی در سازمان ملل متحد این توافق تاریخی را امضا می کنند.

امضای این توافقنامه با حضور رهبران ۶۰ کشور و نمایندگان بیش از یکصد کشور، رکورد امضای یک توافقنامه بین المللی در یک روز را خواهد شکست.

چین و ایالات متحده آمریکا که مجموعا ۳۸ درصد گازهای گلخانه ای جهان را تولید می کنند وعده داده اند که این توافق را امضا کنند.

با این حال امضای این توافقنامه در سازمان ملل تنها یک گام در فرایند پیچیده اجرای آن است زیرا بسیاری از کشورها برای اجرای آن نیازمند تصویب این سند بین المللی در پارلمان ها هستند. این توافقنامه تنها هنگامی به اجرا در خواهد آمد که دست کم ۵۵ کشوری که ۵۵ درصد گازهای گلخانه ای را تولید می کنند این توافقنامه را تصویب کنند.

امضای این توافقنامه در حالی صورت می گیرد که در سال ۲۰۱۶ میلادی تمام رکوردهای مربوط به گرم شدن زمین شکسته شده است و کشورهای بیشتری از موج گرما، آب شدن یخ های قطبی، سیل، بالا آمدن سطح آب دریاها و افزایش بیابان ها رنج می برند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رای بی‌سابقه دادگاه در آمریکا؛ شکایت کنشگران جوان علیه تخریب محیط‌زیست به نتیجه رسید

آیا رفتار عجیب کوسه‌های فلوریدا نتیجه مصرف کوکائین است؟

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت