محمد خاتمی: حماسه هفتم اسفند را روز دهم اردیبهشت تکرار کنیم

محمد خاتمی: حماسه هفتم اسفند را روز دهم اردیبهشت تکرار کنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

محمد خاتمی رئیس جمهور دولت اصلاحات روز یکشنبه ۵ اردیبهشت با انتشار پیامی از مردم ایران خواست تا در دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی که روز جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه برگزار می شود، در حوزه هایی که انتخابات در آن به دور دوّم رسیده است با اشتیاق شرکت و دولت روحانی را در انجام برنامه هایش یاری دهند.

آقای خاتمی در این پیام کوتاه آورده است: «حماسه «هفتم اسفند» را می‌توان در روز دهم اردیبهشت تکرار و شکوه به‌یاد ماندنی آن را بیشتر کرد.» انتشار تصاویر و سخنان خاتمی و یا خبرهای مربوط به او در رسانه های کشور به دستور قوه قضایی ممنوع است.

مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۱ استان و برای ۶۹ کرسی باقیمانده از ۲۹۰ کرسی برگزار می شود و ۱۳۶ کاندیدا در آن شرکت می کنند. چنانچه نامزدهای انتخاباتی اصلاح طلب و اعتدال گرا بتوانند در این مرحله بیش از نیمی از کرسی ها را به خود اختصاص دهند، امید اینکه حامیان دولت روحانی از اکثریت نسبی در مجلس آینده برخوردار شوند، تقویت می شود.

رئیس دولت اصلاحات در بخشی از پیام خود آورده است: «زنان و مردان بزرگوار و شریف ایران در حوزه‌هایی که انتخابات در آن به دور دوّم رسیده است، به‌یاری خداوند، کار بزرگ و کارستان خود و دیگر هموطنانشان در دور اوّل را کامل خواهند کرد و انتظار این است که با توجه به حساسیت و اهمیت دور‌دوّم حتی کسانی که در مرحله اوّل امکان و توفیق حضور را نداشته‌اند در این دوره با شور و اشتیاق پای صندوق‌ها حاضر شوند.»

آقای خاتمی در آستانه انتخابات هفتم اسفند نیز با انتشار یک پیام ویدیویی، مردم را به شرکت در انتخابات دو مجلس شورا و خبرگان و رای دادن به دو فهرست مورد حمایت اصلاح طلبان و حامیان دولت دعوت کرده بود.

محمد خاتمی در پیام روز یکشنبه خود تاکید کرده است: «امیدوارم با همت والای مردم و انتخاب سنجیده‌شان، شاهد مجلسی باشیم بر آمده از خواست و مطالبات به‌حق آنان؛ مجلسی که در رأس امور باشد و علاوه بر نظارت مستمر بر همه قوا و نهادها و قانون‌گذاری درست، دولت تدبیر و امید را در انجام وظایف سنگین خود، بخصوص در دوران پسابرجام در صحنه‌های اقتصادی، بین‌المللی و تأمین بیشتر حقوق و حرمت مردم یاری کند و امیدوارم آنچه پیش آمده است مقدمه‌ای باشد بر همدلی بیشتر و فراهم آمدن امکان حضور و خدمت همه نیروهایی که دل در گرو نظام و میهن و مصالح ملت و دولت دارند.»

دهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار است روز ۷ خردادماه ۱۳۹۵ آغاز به کار کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قالیباف و یارانش بازنده‌های اصلی در نتایج اولیه انتخابات مجلس؛ انتخابات تهران به دور دوم می‌رسد؟

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند

محمد خاتمی: آگاهانه و صادقانه رای ندادم تا همراه و همنوا با خیل ناراضیان باشم