تقدیر باراک اوباما از موضع آنگلا مرکل در مواجهه با بحران مهاجرت

تقدیر باراک اوباما از موضع آنگلا مرکل در مواجهه با بحران مهاجرت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در جریان سفر به آلمان، یک بار دیگر از تلاشهای آنگلا مرکل برای پذیرش بیش از یک میلیون مهاجر در سال گذشته

آگهی

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در جریان سفر به آلمان، یک بار دیگر از تلاشهای آنگلا مرکل برای پذیرش بیش از یک میلیون مهاجر در سال گذشته میلادی که عمدتا پناهجویان سوری بودند، قدردانی کرد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که روز یکشنبه در شهر هانوفر میزبان آقای اوباما بود، طی یک نشست خبری گفت: «بسیار خوشحالم که در چنین زمان آشفته ای، امروز، ما یک بار دیگر این فرصت را داشتیم تا درباره طیف گسترده ای از مسائل مهم بین المللی گفتگو کنیم. به ویژه درباره مبارزه با تروریسم، مقابله با علل ریشه ای آن، روند صلح و درباره موضوعات مربوط به مهاجرت.»

آقای اوباما نیز یادآور شد: «آنچه در اروپا در زمینه پذیرش مهاجران در حال وقوع است، نشان داد که آنگلا مرکل در سمت درست تاریخ ایستاده است. فکر می کنم او مظهر اصول اساسی است که به جای اینکه مردم را از هم دور کند، دور هم جمع می کند. به همین دلیل به او و به مردم آلمان افتخار می کنم.»

از دیگر موضوعات مهم مورد بحث در جریان این سفر، پیمان تجاری دو سوی اقیانوس اطلس موسوم به «تی تی آی پی» است؛ موضوعی که همچنان مخالفان بسیاری در میان مردم کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد.

قرار است روز دوشنبه سران کشورهای فرانسه، ایتالیا و بریتانیا به رهبران دو کشور آمریکا و آلمان پیوسته و به گفتگو درباره نقاط مورد اختلاف در این پیمان بپردازند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراض مردم آلمان به پیمان تجاری دو سوی اقیانوس اطلس در آستانه سفر باراک اوباما

مذاکرات مربوط به قرارداد جدید تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و آمریکا از سر گرفته شده است

توقف صدور ویزا برای کارمندان نهاد‌های بشردوستانه؛اسرائیل امدادرسانی به فلسطینیان غزه را بغرنج‌تر کرد