اصابت موشکهای داعش به شهر کیلیس و تشدید ناامنی ها

اصابت موشکهای داعش به شهر کیلیس و تشدید ناامنی ها
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دو موشک پرتاب شده از خاک سوریه و از منطقه تحت کنترل نیروهای داعش به دو خانه در شهر کیلیس ترکیه دست کم ۱۵ زخمی برجای گذاشت که در میان آنها چند پناهجوی

آگهی

دو موشک پرتاب شده از خاک سوریه و از منطقه تحت کنترل نیروهای داعش به دو خانه در شهر کیلیس ترکیه دست کم ۱۵ زخمی برجای گذاشت که در میان آنها چند پناهجوی سوری نیز دیده می شدند.

این حادثه روز یکشنبه و یک روز پس از آن روی داد که دولت ترکیه قول داد از این شهر مرزی که اکنون تقریبا هر روز مورد اصابت موشکهای داعش قرار می گیرد، محافظت کند.

در شهر کیلیس ترکیه هم اکنون حدود ۱۱۰ هزار پناهجوی سوری ساکنند. اصابت موشکهای داعش از ابتدای سال جدید میلادی تا کنون در این منطقه منجر به مرگ دست کم ۱۵ نفر از جمله شماری کودک شده است.

یکی از ساکنان کیلیس می گوید: «من مقابل مغازه ام نشسته بودم که ناگهان دود همه جا را گرفت و یک موشک به ساختمان روبرو اصابت کرد و منفجر شد. موشک بزرگی بود و قطعات آهنی آن به همه جا پرتاب شده بود. من به آنجا رفتم و دیدم همه زخمی شده اند. سعی کردم به آنها کمک کنم.»

فرد دیگری می گوید: «هر زمان که کسی دری را به هم می کوبد، ما از ترس از جا می پریم. همه در کیلیس عصبی شده ایم و زندگی ناامنی داریم.»

منابع امنیتی ترکیه اعلام کرده اند که در واکنش به اصابت موشکهای داعش به شهر کیلیس، آنها نیز مواضع داعش را بمباران کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش اختصاصی یورونیوز از نبرد نیروهای ارتش و پیشمرگه علیه داعش در عراق

دستگیری بیش از ۳۰۰ نفر در ترکیه به ظن ارتباط با گروه داعش

قلیچداراوغلو در جستجوی آرای ملی‌گرایان؛ «پیروزی اردوغان یعنی ۱۰ میلیون پناهنده دیگر»