حامیان اتحادیه اروپا، پیشتاز انتخابات صربستان

حامیان اتحادیه اروپا، پیشتاز انتخابات صربستان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شمارش آرای انتخابات نشان می دهد که مردم صربستان تصمیم گرفته اند به حرکت در مسیری که به عضویت در اتحادیه اروپا منتهی می شود ادامه بدهند. بر اساس شمارش

آگهی

شمارش آرای انتخابات نشان می دهد که مردم صربستان تصمیم گرفته اند به حرکت در مسیری که به عضویت در اتحادیه اروپا منتهی می شود ادامه بدهند. بر اساس شمارش اولیه آرا حزب الکساندار ووچیچ، نخست وزیر کنونی، پیشتاز انتخابات پارلمانی است و خواهد توانست حدود نیمی از آرا را به خود اختصاص بدهد.

بسیاری از ناظران و سیاستمداران، این انتخابات را یک «نظرسنجی غیررسمی» برای عضویت صربستان در اتحادیه اروپا ارزیابی کرده بودند.

با وجود پیشتازی حامیان اتحادیه اروپا، یکی از احزاب مخالف دولت به رهبری ووجیسلاو شِشِلج که به داشتن سیاستهای ملی گرایانه افراطی و تمایل به دوری از اتحادیه اروپا و نزدیکی بیشتر به روسیه مشهور است، در این انتخابات نسبت به دوره های گذشته عملکرد بهتری نشان داده است. پیش بینی می شود که این حزب بتواند در پارلمان چند کرسی را به خود اختصاص بدهد.

با توجه به نتیجه انتخابات، این احتمال وجود دارد که آقای ووچیچ به همراه سوسیالیستها که احتمالا در مقام دوم قرار می گیرند، یک دولت ائتلافی تشکیل بدهند.

حزب حاکم صربستان که از چهار سال قبل در قدرت است، خواهان برگزاری این انتخابات پیش از موعد شده بود تا در صورت ابقا، بتواند با اعتماد به نفس بیشتری در مسیر پیوستن به اتحادیه اروپا گام بردارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تجمع هزاران نفری معترضان در بلگراد؛ مسکو: تحریک به ناآرامی‌ها در صربستان از خارج صورت می‌گیرد

انتخابات صربستان زیر سایه تورم، خشونت و شکل‌گیری ائتلاف اپوزیسیون جدید برگزار شد

رئیس جمهوری صربستان «برای به تعویض انداختن عادی‌سازی روابط با کوزوو» پارلمان را منحل کرد