اتحاد کیسیک - کروز، دونالد ترامپ را عصبانی کرده است

اتحاد کیسیک - کروز، دونالد ترامپ را عصبانی کرده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه برای انتخابات مقدماتی آمریکا در واکنش به پیمان اتحاد میان تد کروز و جان کیسک دو نامزد جمهوریخواه دیگر در این انتخابات،

آگهی

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه برای انتخابات مقدماتی آمریکا در واکنش به پیمان اتحاد میان تد کروز و جان کیسک دو نامزد جمهوریخواه دیگر در این انتخابات، سیستم انتخابات مقدماتی در حزب جمهوریخواهان را «فریبکارانه و شکست خورده» دانست.

میلیارد آمریکایی در سخنانی با انتقاد از رقبای خود گفت: «من باعث شدم که همه به سیستم ورشکسته و کاملا فریبکارانۀ انتخابات مقدماتی در بین جمهوریخواهان پی ببرند. این دو نامزدی که با توجه به آمار و ارقام هیچ شانسی ندارند باید کنار بکشیند تا ما بتوانیم متحد بشویم و علیه هیلاری کلینتون فاسد پیروز شویم و او را به زمین بیاندازیم.»

Lyin' Ted and Kasich are mathematically dead and totally desperate. Their donors & special interest groups are not happy with them. Sad!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 25 avril 2016

تد کروز و جان کسیک روز یکشنبه اعلام کردند برای اتخاذ یک استراتژی هماهنگ به منظور مقابله با دونالد ترامپ در ایالت های نیواورلئان، اوریگان و ایندیانا با یکدیگر متحد شده اند.

تری مدونا، مدیر موسسۀ نظرسنجی مارشال اند فرانکلین در این باره می گوید: «من فکر می کنم که هواداران ترامپ این اقدام را یک دسیسه تلقی می کنند، دسیسه ای از سوی یک نظام تشکیلاتی که پشت رای دهندگان متحد می شوند. این منطق قابل درک است اما فکر می کنم این نظریه به خوراک سخنرانی های ترامپ تبدیل شود که معتقد است این نظام تشکیلاتی هیچ شانسی برای پیروزی ندارد درصدد بستن راه اوست.»

به نوشتۀ خبرگزاری آسوشیتد پرس، دونالد ترامپ تاکنون توانسته است ۸۴۵ انجمن درون حزبی یا نماینده را در جریان انتخابات مقدماتی با خود همراه کند در حالیکه تد کروز تنها از حمایت ۵۵۹ انجمن برخوردار است. جان کسیک نیز با ۱۴۷ انجمن با فاصلۀ بسیار از دونالد ترامپ ایستاده است.

روز سه شنبه بیست و ششم آوریل انتخابات مقدماتی در پنج ایالت پنسیلوانیا، کانکتیکات، رود آیلند، دیلاو و مریلند برگزار می شود. پیروز این انتخابات در تمامی ایالت ها ۱۷۲ نماینده را به جمع انجمن های حامی خود اضافه خواهد کرد. هر نامزد مرحلۀ مقدماتی برای اینکه بتواند به عنوان نامزد جمهوریخواهان معرفی شود باید رای ۱۲۳۷ انجمن درون حزبی یا نمایندۀ جمهوریخواه در ایالات آمریکا را از آن خود کند.

اتحاد بوجود آمده میان جان کیسیک و تد کروز شامل این ایالات نمی شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد

ترامپ: من انتخاب نشوم در آمریکا حمام خون به راه می‌افتد؛ پنس:از ریاست‌جمهوری دوباره او حمایت نمی‌کنم

شرکت ایلان ماسک برای یک آژانس اطلاعاتی آمریکا شبکه‌ای از ماهواره‌های جاسوسی می‌سازد