بمباران مرگبار بیمارستانی در حلب

بمباران مرگبار بیمارستانی در حلب
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بمباران هوایی بیمارستانی در شهر حلب سوریه مرگ دست کم چهارده بیمار و سه پزشک را رقم زد. سازمان «پزشکان بدون مرز» که شماری از پزشکانش در این بیمارستان

آگهی

بمباران هوایی بیمارستانی در شهر حلب سوریه مرگ دست کم چهارده بیمار و سه پزشک را رقم زد. سازمان «پزشکان بدون مرز» که شماری از پزشکانش در این بیمارستان مستقر بودند با اعلام این خبر گفت که یکی از قدیمیترین پزشکان متخصص اطفال شهر در میان کشته شدگان است.

#Syria: Airstrike destroys MSF-supported hospital in #Aleppo killing 14 https://t.co/o8YfggozCb

— MSF International (@MSF) April 28, 2016

منابع خبری در شهر حلب نیروهای دولت سوریه یا جنگنده های روسیه را به انجام این بمباران متهم کرده اند. بنا به گزارشها شمار مجموع کشته ها در حمله به این بیمارستان و یک ساختمان مسکونی در نزدیکی آن در روز پنجشنبه به ۳۴ نفر رسیده است.

منطقه ای که این بیمارستان در آن واقع است، در کنترل نیروهای شورشی مخالف دولت سوریه است.

#Aleppo this morning after the #AleppoHospitalMassacre.
Air strikes continue,no one defends the civilian population. pic.twitter.com/C2tz67yXF4

— Julian Röpcke (@JulianRoepcke) April 28, 2016

با وجود توافق طرفهای درگیر در جنگ داخلی سوریه مبنی بر برقراری آتش بس، خشونتهای مرگبار در روزهای اخیر شدت گرفته است. به همین دلیل استفان دی میستورا،نماینده ویژه سازمان ملل درباره بحران سوریه بار دیگر از آمریکا و روسیه خواست که به منظور نجات مذاکرات صلح، تلاش بیشتری به خرج دهند.
استفان دی میستورا می گوید: «به نظر من درخواست برای دور جدید گفتگوها در ماه مه اقدامی ضروری و فوری است. اما از آن ضروری تر این است که ما بتوانیم اطمینان پیدا کنیم که از دید مردم سوریه این مذاکرات ثمربخش خواهند بود. به این منظور باید مطمئن شویم که سطح خشونتها دست کم به سطحی که پیش از این وجود داشت کاهش پیدا کند.»

دور جدیدی از رایزنیهای سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه حدود دو هفته قبل در ژنو آغاز شد. اما همانند دورهای قبلی تا کنون نتیجه ای در بر نداشته است. هفته گذشته یکی از گروه های اصلی مخالفان دولت سوریه، در اعتراض به آن چه عدم پایبندی دولت سوریه به آتش بس خواند، از مذاکرات خارج شد.

در جریان جنگ داخلی سوریه در طول پنج سال گذشته، بیش از چهار صد هزار نفر کشته شده اند و حدود یازده میلیون نفر آواره شده اند که بسیاری از آنها به خارج سوریه فرار کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درخواست دی میستورا برای حفظ آتش بس در سوریه

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است