دعوت از اتحادیه های کارگری فرانسه به وحدت علیه تغییر قوانین کار

دعوت از اتحادیه های کارگری فرانسه به وحدت علیه تغییر قوانین کار
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

برای چندمین بار در ماه های اخیر، روز پنجشنبه خیابانهای پاریس شاهد تظاهرات معترضان به تغییر قوانین کار بودند. هزاران نفر با سر دادن شعار مخالفت خود را

آگهی

برای چندمین بار در ماه های اخیر، روز پنجشنبه خیابانهای پاریس شاهد تظاهرات معترضان به تغییر قوانین کار بودند. هزاران نفر با سر دادن شعار مخالفت خود را با تغییرات گسترده ای که قرار است در قوانین کار اعمال شود، نشان دادند.

در این تظاهرات، نیروهای پلیس تلاش کردند که با پرتاب گاز اشک آور، معترضان را متفرق کنند.

رئیس یکی از اتحادیه های کارگری می گوید: «ما مصمم می مانیم. حتی اگر فریادهای ما شنیده نشود. تا این که بتوانیم این تغییرات را لغو کنیم. دولت عقب نشینی هایی را صورت داده، اما این کافی نیست.»

رئیس یکی دیگر از اتحادیه های کارگری می گوید: «هر وقت که اتحادیه ها متحد شدند، بخت پیروزی بیشتر شد. اقدام مشترک افرادی از صنفهای مختلف منجر به تغییر متن پیشنهادی شد تا مورد موافقت اتحادیه ها قرار بگیرد.»

تغییرات قانون کار شامل طیف گسترده ای از اصلاحات می شود. از جمله تغییرات در ۳۵ ساعت کار هفتگی و آسان تر شدن شرایط برای اخراج کارمندان از سوی کارفرمایان.

تغییرات پیشنهادی قرار است هفته آینده در پارلمان فرانسه به بحث گذاشته شوند.

دولت فرانسه تلاش می کند با تغییر قوانین کار، کارفرمایان را به استخدام ترغیب کند تا بتواند وعده خود مبنی بر رساندن میزان بیکاری به زیر ده درصد را عملی کند. فرانسوا اولاند، آینده سیاسی خود را به این وعده گره زده است و گفته است اگر موفق به انجام این کار نشود در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت نمی کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قیاس اجمالی قانون کار فرانسه در اروپا

برج ایفل پس از ۶ روز تعطیلی به دلیل اعتصاب کارگران بار دیگر میزبان گردشگران شد

هجوم مزرعه‌داران خشمگین فرانسوی به سالن نمایشگاه کشاورزی پاریس پیش از بازدید امانوئل ماکرون