ایتالیا در تلاش برای جلوگیری از بسته شدن گذرگاه مرزی برنر

ایتالیا در تلاش برای جلوگیری از بسته شدن گذرگاه مرزی برنر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اقدام دولت اتریش در زمینه حصارکشی در مرز مشترک با ایتالیا روابط دو کشور را تنش آلود کرده است. این تصمیم با هدف مقابله با ورود پناهجویان به خاک این

آگهی

اقدام دولت اتریش در زمینه حصارکشی در مرز مشترک با ایتالیا روابط دو کشور را تنش آلود کرده است. این تصمیم با هدف مقابله با ورود پناهجویان به خاک این کشور اتخاذ شده است.

در همین حال آنجلینو آلفانو، وزیر کشور ایتالیا گفت که در دیدار با همتای اتریشی خود در رم بر سر جلوگیری از بسته شدن گذرگاه مرزی برنر گام هایی برداشته شده است. او با اذعان به بسته شدن مسیر بالکان و نگرانی اتریش نسبت به ورود موج پناهجویان به این کشور تاکید کرد که این گذرگاه که مجرای مهمی برای گردشگران و حمل و نقل محصولات در اروپاست، باز می ماند. وزیر کشور ایتالیا گفت: «امروز روی موضوع حفظ حق عبور از گذرگاه مرزی برنر کار کردیم و تلاشمان ارزشمند بود. ما برای پیشگیری از بروز بحران با اتریش به دنبال روشن کردن مواردی هستیم.»

به گفته وزیر کشور ایتالیا ۲۷۲۲ پناهجو با گذشتن از مرز برنر خود را به اتریش رسانده اند حال آنکه تعداد پناهجویانی که از اتریش به ایتالیا آمده اند بیش از این است.

از سوی دیگر ولفگانگ سوبوتکا، وزیر کشور اتریش هم با ستودن تلاش های ایتالیا در زمینه مساله مهاجرت گفت: «با در نظر گرفتن روابط ایتالیا با کشورهای شمال آفریقا خصوصا لیبی، ما از اقدامات ایتالیا برای یافتن راه حل مشترک اروپایی حمایت می کنیم.»

اقدام اتریش در گذرگاه مرزی برنر روز چهارشنبه خشم دولت ایتالیا را برانگیخت و ماتئو رنزی، نخست وزیر این کشور آن را «شرم آور» و مغایر با قوانین اروپا خواند.

با گرم شدن هوا شمار پناهجویانی که از شمال آفریقا بویژه لیبی برای رسیدن به اروپا دل به دریا می زنند فزونی گرفته است. در این سفر پر خطر بسیاری از آنها طعمه دریا می شوند. طی سال گذشته بیش از ۱۲۰۰ پناهجو در آب های مدیترانه جان باختند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ساخت دیوار کنارجاده ای در کاله فرانسه، برای مقابله با مهاجران

انتقاد بان کی مون از ساخت حفاظ مرزی بین اتریش و ایتالیا

ایتالیایی ها به تصمیم دولت اتریش اعتراض کردند