بحران سیاسی در ونزوئلا؛ مخالفان خواستار برگزاری همه پرسی هستند

بحران سیاسی در ونزوئلا؛ مخالفان خواستار برگزاری همه پرسی هستند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ونزوئلا به یکی از دشوارترین بحران های سیاسی و اجتماعی اش پس از مرگ چاوز دست و پنجه نرم می کند. کمبود آب و قطعی مداوم برق در شهری چون ماراکایبو باعث

آگهی

ونزوئلا به یکی از دشوارترین بحران های سیاسی و اجتماعی اش پس از مرگ چاوز دست و پنجه نرم می کند.

کمبود آب و قطعی مداوم برق در شهری چون ماراکایبو باعث شد تا مردم به مغازه های مواد غذایی حمله ور شوند. هرج و مرج به پایتخت، کاراکاس هم کشیده شده است و در این میان مخالفان دولت فرصت را مغتنم شمرده درخواست یک همه پرسی و خلع رئیس جمهوری این کشور را کرده اند.

رئیس جمهوری ونزوئلا نیکولا مادورو درباره این همه پرسی گفت: « به همه پرسی آنها اشاره ای کنیم، باید به آنها احترام بگذاریم، اجازه بدهید کارشان را بکنند. اینها را گفتم که بگویم کار آنها هیچ ارزش سیاسی ندارد. انقلاب ادامه پیدا می کند و ما همچنان این رئیس جمهور را با تمام اصلاحات اجتماعی خواهیم داشت دست کم تا سال ۲۰۱۸. بیاید وقتمان را تلف نکینم، اجازه دهید کارشان را انجام دهند.»

دولت ونزوئلا بدلیل کمبود آب و قطعی برق ساعت را جلو کشیده است و دفاتر و مراکز دولتی تنها دو روز در هفته به شهروندان سرویس می دهند. مخالفان می گویند تعطیلی دفاتر دولتی تنها بهانه دولت است برای فرار از روند قانونی همه پرسی فراگیر و جلوگیری از شرکت مردم در این همه پرسی.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید

خبر خوش برای مردم ونزوئلا؛ نرخ تورم به ۱۹۳ درصد رسید

بزرگترین تبادل زندانیان بین آمریکا و ونزوئلا؛ متحد مادورو در ازای ۱۰ آمریکایی و یک پیمانکار فراری