مستند معروفترین هنرمند چین درباره پناهجویان

مستند معروفترین هنرمند چین درباره پناهجویان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مستند «آی وی وی» نتیجه بیش از صد ساعت فیلمبرداری و دهها مصاحبه با افراد درگیر در بحران پناهجویان است.

آگهی

«آی وی وی» هنرمند برجسته و فعال حقوق بشر اهل چین که برای افتتاح نمایشگاهی از هنر معاصر کشورش در برن سوییس حضور یافته بود در کنفرانس خبری گفت که سال آینده مستندی درباره بحران پناهجویان را به نمایش درخواهد آورد.

او در این باره گفت: «این فیلم، مستندی است که نزدیک به ۶۰۰ ساعت در حال فیلمبرداری آن بوده ایم. من صدها مصاحبه انجام داده ام، همه جور آدمی در آن هست. سیاستمداران، پناهجویان، کشیشان و یا انجمنهای غیردولتی، یعنی هرکسی که درگیر این بحران است.»

او که اغلب هنرش را برای نقد دولت چین و دفاع از حقوق بشر به کار می گیرد اخیرا با خلق آثاری به موضوع پناهجویان پرداخته است. به نمایش گذاشتن جلیقه های نجات پناهجویان در برلین و پوشاندنِ تعدادی مجسمه با پتوهای حرارتی در پراگ، از جمله این آثار است.

«آی وی وی» که زمان بسیاری را در اردوگاههای پناهجویان در یونان گذرانده است معتقد است سیاستمداران اروپایی حقوق اولیه پناهجویان را سلب کرده اند. او درباره واکنش سیاستمدران اروپا به بحران پناهجویان می گوید: «(این رفتار) کوته بینانه است و همچنین تأسف آور است که اروپایی ها با هم کار نمی کنند. این کار، ارزشها و باورهای ما را با هم یکی نمی کند. کسی به دیگری اعتماد نمی کند و این خیلی غم انگیز است.»

این مستند که تولید آن همچنان بموازات بحران پناهجویان ادامه دارد، سال آینده به نمایش درخواهد آمد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟