مالاوی؛ افزایش حملات علیه افراد مبتلا با آلبینیسم

مالاوی؛ افزایش حملات علیه افراد مبتلا با آلبینیسم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کارشناسان مستقل سازمان ملل متحد که در مورد حقوق افراد مبتلا به آلبینیسم فعالیت می کنند، روز جمعه نسبت به افزایش حملات به افراد مبتلا به این بیماری

آگهی

کارشناسان مستقل سازمان ملل متحد که در مورد حقوق افراد مبتلا به آلبینیسم فعالیت می کنند، روز جمعه نسبت به افزایش حملات به افراد مبتلا به این بیماری هشدار دادند.

سازمان ملل همچنین هشدار داده است که این افراد با حملات سیستماتیک روبرو هستند و خواستار واکنش فوری به این موضوع شده است.

افراد مبتلا به آلبینیسم و والدین کودکان مبتلا به این بیماری بطور مداوم در ترس از حمله زندگی می کنند و بسیاری از آنها حتی خواب راحت ندارند و سعی می کنند تا حد لزوم از ظاهر شدن در انظار عمومی اجتناب کنند.

آلبینیسم یا زالی نوعی بیماری ژنتیکی است که به دلیل نقض مادرزادی یک آنزیم رخ می دهد. عدم تولید رنگدانه ملانین در این افراد موجب می شود که رنگ پوست بیمار سفید باشد.

K1.1billion offered for albino bones, killer tells Malawi Police chief: Blames Satan: An albino bone market a… https://t.co/YZQjfCZF3S

— Nyasa Times (@NyasaTimess) 29 de abril de 2016

کلیشه های مرتبط با افراد مبتلا به این بیماری باعث شده است که امروزه بسیاری آنها را نماد بدی و شرارت بدانند و به آنها حمله کنند. در عهد باستان، افراد مبتلا به این بیماری دارای قدرت های جادویی توصیف می شدند که در برخی کشورها برای آنها احترام ویژه بهمراه می آورد و در برخی کشورها و خصوصا در قرون وسطی تصور می شد که آنها دارای قدرت های شیطانی هستند و به آتش کشیده می شدند.

پلیس جمهوری مالاوی در شرق آفریقا می گوید که از اواخر سال ۲۰۱۴ تاکنون ۶۵ حمله به این افراد گزارش شده که در دو مورد وضعیت قربانیان وخیم بوده است.

جمعیت افراد مبتلا به آلبینیسم در مالاوی کمتر از ده هزار نفر است.

کارشناسان سازمان ملل از دولت و جامعه مدنی خواسته اند که با همکاری با یکدیگر در برابر این پدیده بایستند. با این حال محکومیت های سبک مجرمان که در برخی موارد حتی از محکومیت سرقت یک گاو کمتر است تاکنون نتوانسته از گسترش جرم در این زمینه بکاهد. کارشناسان معتقدند محکومیت های سبک این افراد نوعی پیام معافیت از مجازات به مجرمان می فرستد و حملات این افراد به مبتلایان را افزایش می دهد.

با این حال افزایش مجازات های قانونی تنها بخشی از راه حل محسوب می شود. علل عمیق تر این نوع حملات ریشه در باورها و اعمال جادویی دارد، که پرداختن به آنها ضرورتی فوری دارد.

تبعیض علیه افراد مبتلا به آلبینیسم سابقه ای طولانی در جمهوری مالاوی دارد. تبعیضی که ریشه در باورهای سنتی و فرهنگی ایی دارد که معتقد است افراد مبتلا به آلبینیسم نمی میرند بلکه به سادگی ناپدید می شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند

رئیس امور بشردوستانه اتحادیه اروپا: اسرائیل مدرکی برای حمایت از ادعاهایش علیه اونروا ارائه نکرده است