فرانسه؛ درگیری های خشن میان پلیس و معترضان به تغییرات در قانون کار

فرانسه؛ درگیری های خشن میان پلیس و معترضان به تغییرات در قانون کار
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اعتراضات روز پنجشنبه صدها هزار شهروند فرانسوی به لایحه اصلاح قانون کار این کشور به خشونت کشیده شد. بیش از ۱۲۰ نفر از معترضان در پاریس و شهرهای بزرگ

آگهی

اعتراضات روز پنجشنبه صدها هزار شهروند فرانسوی به لایحه اصلاح قانون کار این کشور به خشونت کشیده شد. بیش از ۱۲۰ نفر از معترضان در پاریس و شهرهای بزرگ فرانسه دستگیر و ۲۴ پلیس زخمی شدند. حال یکی از ماموران وخیم گزارش شده است.

پنجشنبه شب پلیس با گاز اشک آور و باتوم، معترضان جنبش موسوم به «خیزش شبانه» را که بیشتر دانشجویان و دبیرستانی ها هستند و حدود یک ماه است در میدان جمهوری پاریس تجمع می کنند، متفرق کرد. درگیری میان معترضان و پلیس شب گذشته به شدت ادامه داشت و در پی آن تعدادی خودرو به آتش کشیده شد.

در راهپیمایی روز گذشته در پاریس و شهرهای بزرگ فرانسه نیز تعدادی از معترضان با پلیس درگیر شدند. خشونتهای میان دو طرف هنگامی بالا گرفت که گروهی از معترضان منسوب به چپهای افراطی با پرتاب تکه سنگ هایی که از سنگفرش خیابان می کندند و همچنین کوکتل مولوتف با پلیس درگیر شدند.

مانوئل والس نخست وزیر فرانسه با محکوم کردن این خشونتها، آنرا کار «اقلیتی بی مسئولیت» دانست.

راهپیمایی روز پنجشنبه در مخالفت با تغییرات قانون کار صورت گرفت که به گفته مخالفان بشدن بنفع کارفرمایان است و اخراج کارگران و حقوق بگیران را آسانتر و امکان مذاکره و چانه زنی کارکنان را محدود می کند. با این حال دولت می گوید که اصلاحات پیشنهادی برای انعطاف پذیر کردن بازار کار و تشویق به استخدام بیشتر صورت می گیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برج ایفل پس از ۶ روز تعطیلی به دلیل اعتصاب کارگران بار دیگر میزبان گردشگران شد

هجوم مزرعه‌داران خشمگین فرانسوی به سالن نمایشگاه کشاورزی پاریس پیش از بازدید امانوئل ماکرون

تراکتورها و کشاورزان خشمگین در مقابل پارلمان اروپا تجمع کردند