صلح سبز اسناد محرمانۀ طرح توافق تجاری میان قاره ای را افشا می کند

صلح سبز اسناد محرمانۀ طرح توافق تجاری میان قاره ای را افشا می کند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سازمان صلح سبز قصد دارد روز دوشنبه ۲۴۸ صفحه از اسناد محرمانه در مورد مذاکرات مربوط به تجارت آزاد میان اروپا و آمریکا را منتشر کند. به گفتۀ این

آگهی

سازمان صلح سبز قصد دارد روز دوشنبه ۲۴۸ صفحه از اسناد محرمانه در مورد مذاکرات مربوط به تجارت آزاد میان اروپا و آمریکا را منتشر کند. به گفتۀ این سازمان، اسناد مذکور که قرار است روز دوشنبه راس ساعت ۱۱ در اینترنت منتشر شود، نشان می دهد با این توافق که از آن با نام اختصاری «تی تی آی پی» نام می برند، سلامت انسانها، محیط زیست و آب و هوا در معرض خطر قرار دارد.

استفان کراگ، مدیر صلح سبز آلمان در این باره می گوید: «ما این اسناد را به این دلیل منتشر می کنیم چرا که مذاکرات مربوط به تی تی آی پی به شیوه ای افتضاح آمیز و بسیار کم شفافیت سازی شده است. آنها نمی توانند مخفیانه یک توافق تجاری را پیش ببرند که محیط زیست، قوانین حمایت از مصرف کننده و شرایط کار بیش از نیم میلیارد اروپایی را تحت تاثیر قرار می دهد.»

دور سیزدهم مذاکرات برای این توافق در ماه آوریل آغاز شده و به گفتۀ سازمان صلح سبز، در صورت نهایی شدن پیمان تجارت آزاد بین اروپا و آمریکا، منافع موسسات بزرگ تجاری بر منافع مصرف کنندگان و نیروی انسانی ترجیح داده خواهد شد.

اروپا و آمریکا از سال ۲۰۱۳ تلاش می کنند به این توافق که موانع تجاری میان دو قاره را از میان برمی دارد، دست یابند اما اعتراض رو به رشد مخالفان در کشورهای اروپایی یکی از موانع دستیابی به این توافق است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا امیدوار است این توافق تجاری بین قاره ای پیش از پایان سال ۲۰۱۶ یعنی اتمام دورۀ ریاست جمهوری وی به امضا برسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صلح سبز، اسناد محرمانه تجارت آزاد اروپا و ایالات متحده را منتشر کرد

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»

آیا آنلاین شدن روند درخواست ویزای شنگن به نفع متقاضیان سفر به اروپا خواهد بود؟