افزایش تلاش های دیپلماتیک برای برقراری مجدد آتش بس در سوریه

افزایش تلاش های دیپلماتیک برای برقراری مجدد آتش بس در سوریه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با تشدید درگیری ها در سوریه و بویژه در شهر حلب، نگرانی ها بین المللی از بی اثر شدن آتش بس میان دو طرف افزایش یافته است. حملات هوایی نیروهای رژیم

آگهی

با تشدید درگیری ها در سوریه و بویژه در شهر حلب، نگرانی ها بین المللی از بی اثر شدن آتش بس میان دو طرف افزایش یافته است. حملات هوایی نیروهای رژیم سوریه به حلب که در کنترل مخالفان اسد است، روز دوشنبه دست کم به کشته شدن ۳ نفر انجامید.

گزارش ها گویای کشته شدن حدود ۲۵۰ نفر در شهر حلب در ۹ روز گذشته است.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در این ارتباط گفت: «ما باید تلاش هایمان را برای قطع مخاصمات روز آمد کنیم. بویژه رژیم اسد باید به تعهداتش عمل کند و ما انتظار داریم که روسها از نفوذی که روی رژیم اسد دارند استفاده کنند تا آنها آتش بس را رعایت کنند.»

جان کری وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه درباره وضعیت سوریه با استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه دیدار کرد. استفان دی میستورا قرار است روز سه شنبه برای ملاقات با وزیر خارجه روسیه به مسکو سفر کند تا مکانیسمی برای برقرار دوباره آتش بس جستجو کنند.

مسکو و دمشق ادعا می کنند که این بمباران ها، جبهه النصره و گروه دولت اسلامی را هدف قرار داده است. با این حال ویدئویی که هفته گذشته از حمله به یک بیمارستان در حلب منتشر شده با ادعای رژیم بشار اسد مطابقت ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه گفت و گوها بر سر احیای آتش بس در سوریه، حلب زیر حملات هوایی

ادامۀ گفت و گوها در ژنو برای از سرگیری آتش بس در سوریه

سوریه؛ ادامه بمباران شهر حلب