حریق در کانادا: هشتاد هزار نفر مجبور به فرار از شهر شدند

حریق در کانادا: هشتاد هزار نفر مجبور به فرار از شهر شدند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آتش سوزی گسترده در جنگلهای استان آلبرتا در کانادا، تمام ساکنان منطقه فورت مک موری را مجبور به فرار از خانه هایشان و ترک شهر کرد. با نزدیک شدن شعله

آگهی

آتش سوزی گسترده در جنگلهای استان آلبرتا در کانادا، تمام ساکنان منطقه فورت مک موری را مجبور به فرار از خانه هایشان و ترک شهر کرد.

با نزدیک شدن شعله های آتش به مناطق مسکونی، به حدود ۸۰ هزار نفر در این منطقه هشدار داده شده است که هر چه سریعتر خانه هایشان را ترک کنند و به مناطق امن در اطراف شهر پناه ببرند.

جوان بیتز، یکی از اهالی فورت مک موری در حالی که گریه می کرد، گفت: «یک فاجعه است. به نظر من رفتار آنها اصلا درست نبود. حتی به ما اجازه ندادند که وسایلمان را برداریم. همه چیزمان را از دست دادیم.»

هجوم مردم به جاده ها باعث ایجاد راه بندان در مسیرهای خروجی شده است. آتش سوزی باعث بسته شدن مسیر خروجی در جنوب شده است و بسیاری از مردم تلاش می کنند از مسیر جاده شمالی شهر خارج شوند.

Startling video of the #ymmfire RT jstuffcocrimlaw</a>: My harrowing drive evacuating <a href="https://twitter.com/hashtag/ymm?src=hash">#ymm</a> praying for my friends <a href="https://t.co/sNzWKQMyOk">pic.twitter.com/sNzWKQMyOk</a></p>&mdash; AccuWeather.com (breakingweather) May 3, 2016

داربی الن وود، مدیر اداره آتش نشانی منطقه وود بوفالو در استان آلبرتا می گوید: «این بدترین روز در طول دوران فعالیت حرفه ایم بود. مردم اینجا نابود شده اند. همه چیز از بین رفته است. این فاجعه ادامه خواهد داشت.»

برای اسکان کسانی که از شهر فورت مک موری، فرار کرده اند اقامتگاههای موقتی در منطقه ای در شمال شهر ساخته شده است.

تاکنون تلاش حدود صد مامور آتش نشانی که از پشتیبانی تجهیزات هوایی مهار آتش برخوردارند، برای مهار حریق به نتیجه نرسیده است.

یکی از مقامهای استان آلبرتا از این اقدام به عنوان بزرگترین عملیات انتقال مردم در تاریخ این استان یاد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت فدرال کانادا متعهد به اجرای «برنامه تغذیه ملی» در مدارس سراسر کشور شد

دانشجویی در اوتاوای کانادا مادر و فرزندانش را با چاقو به قتل رساند

طرح دولت کانادا برای محدود کردن صدور ویزای دانشجویی و اجازه کار؛ چه کسانی تحت تاثیر قرار می‌گیرند؟