تقویت نیروی نظامی روسیه در مرزها در پاسخ به ناتو

تقویت نیروی نظامی روسیه در مرزها در پاسخ به ناتو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تقویت نیروی نظامی روسیه در مرزها در پاسخ به ناتو وزارت دفاع روسیه از استقرار سه واحد نظامی جدید در مرزهای روسیه خبر داد. روسیه دلیل این تصمیم را

آگهی

تقویت نیروی نظامی روسیه در مرزها در پاسخ به ناتو

وزارت دفاع روسیه از استقرار سه واحد نظامی جدید در مرزهای روسیه خبر داد. روسیه دلیل این تصمیم را اقدام ناتو در تقویت حضور خود در نزدیکی مرزهای این کشور اعلام کرده است. به گزارش رسانه های روسیه، در هر یک از این واحدها حدود هزار نیرو خدمت خواهند کرد.

روز دوشنبه اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که ناتو در حال بررسی اعزام چهار گردان نظامی به کشورهای اروپای شرقی است.

سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت: «وزارت دفاع روسیه اقدامات زیادی را برای جلوگیری از مستقر شدن نیروهای ناتو در نزدیکی مرزهای خود در اختیار دارد. تا پایان سال جاری میلادی، دو واحد نظامی ما در غرب کشور مستقر می شوند. یک واحد هم در جنوب کار خود را آغاز خواهد کرد. در حال حاضر ما در حال ساخت پایگاه برای نیروهایمان هستیم.»

مرز غربی روسیه با اوکراین در سالهای اخیر ناآارام بوده است. روسیه در غرب علاوه بر اوکراین با بلاروس و فنلاند هم مرز است. منطقه استراتژیک بالتیک هم در غرب روسیه وقع است.

پس از این که روسیه حدود دو سال قبل کریمه را ضمیمه خاک خود کرد، تنشهای نظامی بین این کشور و ناتو همزمان با تنشهای سیاسی بالا گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وتوی روسیه به نفع پیونگ یانگ؛ «قدرت‌های بزرگ باید از خفه کردن کره شمالی دست بردارند»

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

حمله به سالن کنسرت مسکو؛ چهار متهم با صورت‌های زخمی در دادگاه حاضر شدند