ارتش سوریه ۴۸ ساعت آتش بس در حلب اعلام کرد

ارتش سوریه ۴۸ ساعت آتش بس در حلب اعلام کرد
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه در بیانیه ای که در خبرگزاری رسمی این کشور، سانا منتشر شد، در حلب آتش بس اعلام کرد. مدت این آتش بس از ساعت یک بامداد

آگهی

فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه در بیانیه ای که در خبرگزاری رسمی این کشور، سانا منتشر شد، در حلب آتش بس اعلام کرد. مدت این آتش بس از ساعت یک بامداد پنج شنبه به مدت ۴۸ ساعت اعلام شده است.

جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در یک نشست مشترک با فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی از این تصمیم استقبال کرد. او گفت: «به طور کلی شاهد کاهش خشونت ها در آن منطقه بوده ایم. البته درگیری هایی در برخی مناطق گزارش شده که تعجب آور نیست زیرا آتش بس از نیمه شب آغاز شده و ما هنوز در مرحله اطلاع رسانی هستیم.»

خانم موگرینی نیز گفت: «اتحادیه اروپا همچنان در منطقه برای رساندن کمک های انسانی فعال است و در گفتگوهای ژنو برای دستیابی به راه حلی در زمینه انتقال و تغییر قدرت مشارکت می کند.»

این آتش بس در حالی اجرا می شود که از ده روز پیش حلب شاهد بمباران و جنگ نیروهای دولتی با شورشیان مستقر در این شهر بوده است. این درگیری ها در مناطق مسکونی و نیز مراکز درمانی حلب تاکنون ۲۸۰ کشته بر جای گذاشته است. ارتش سوریه، شورشیان را «تروریست» خطاب کرده و آنها مسئول مرگ دهها غیر نظامی می داند.

گفتگوهای صلح سوریه در ژنو که به دنبال بالا گرفتن نبرد در حلب و انصراف مخالفان متوقف شده بود، قرار است روز سه شنبه از سر گرفته شود. یکی از گزینه های اصلی روی میز این گفتگوها، پیش بینی گذار قدرت سیاسی در سوریه از طریق انتخابات است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیدار وزیران خارجه فرانسه و آلمان در برلین و گفتگو بر سر بحران در سوریه

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است