نگاهی به نتایج نخستین روز مسابقات جودوی جایزه بزرگ باکو

نگاهی به نتایج نخستین روز مسابقات جودوی جایزه بزرگ باکو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

میخائیل پولیائف روس مدال طلای وزن منهای ۶۶ کیلوگرم مسابقات جودوی جایزه بزرگ باکو را به گردن آویخت. تنها ۲۹ ثانیه برای میخائیل کافی بود تا با اجرای یک

آگهی

میخائیل پولیائف روس مدال طلای وزن منهای ۶۶ کیلوگرم مسابقات جودوی جایزه بزرگ باکو را به گردن آویخت. تنها ۲۹ ثانیه برای میخائیل کافی بود تا با اجرای یک فن دیدنی و کسب امتیاز ایپون، حریف قزاق خود، عظمت موکانف را به زانو درآورد.

در این وزن مدال برنز به ورزشکار کشور میزبان، تارلان کریموف رسید. کریموف از سد کنت وان گانسبیک از بلژیک گذشت و تنها مدال آذربایجان را در روز نخست کسب کرد.

در بخش زنان و در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم، توسوکاسا یوشیدا از ژاپن خوش درخشید. این جودوکار در یک دیدار پایاپای حریف بریتانیایی خود، نیکودآ اسمیت را شکست داد. یوشیدا در پایان چهار دقیقه نبرد نفس گیر با کسب یک امتیاز وازاری به پیروزی رسید.

شگفتی روز

ریوجا ناگایاما از ژاپن شگفتی ساز روز نخست بود. ناگایامای جوان در نخستین مبارزه خود، قهرمان آذربایجانی، اورخان سفروف را از گردونه رقابتها حذف کرد. ناگایاما در نهایت به مدال نقره رسید.

فن روز

دیوربک اروزبوف از ازبکستان هم بهترین فن روز را اجرا کرد. این جودوکار با اجرای فنی زیبا، یوکینگ تینگ از هنگ کنگ را شکست داد.

پدرو لاسوئن، گزارشگر یورونیوز درباره این رقابتها گفت: «جودوکاران حاضر در این مسابقات تنها به المپیک ریو فکر می کنند. این رقابتها برای کسانی که هنوز مجوز حضور در المپیک را دریافت نکردند و همچنین برای افرادی که می خواهند عنوان سر گروهی را بدست آوردند، آخرین فرصت است. قهرمانان ۵۰۰ امتیاز دریافت می کنند و مستقیم راهی المپیک می شوند. ۲۸۰ ورزشکار مرد و ۱۶۹ ورزشکار زن با تمام توان پا به این رقابتها گذاشتند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرچمدار کاروان ایران اولین «دوپینگی» المپیک پکن؛ ادامه تمرین ستاره ۱۵ساله روس با جود تست مثبت

انتقال فوری سردار آزمون به لیگ آلمان؛ مدیر لورکوزن: از توافق با زنیت بسیار خوشحالیم

لالا کرامارنکو ۱۷ ساله برنده تورنمنت تجربی بین‌المللی ژیمناستیک ریتمیک