ترکیه؛ تیر و زندان مجازات روزنامه نگار سرشناس مخالف دولت

ترکیه؛ تیر و زندان مجازات روزنامه نگار سرشناس مخالف دولت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جان دوندار، سردبیر روزنامه جمهوریت ترکیه و اردم گل، یکی دیگر از روزنامه نگاران سرشناس و مخالف دولت ترکیه، به جرم افشای اسرار دولتی به۵ سال و ده ماه

آگهی

جان دوندار، سردبیر روزنامه جمهوریت ترکیه و اردم گل، یکی دیگر از روزنامه نگاران سرشناس و مخالف دولت ترکیه، به جرم افشای اسرار دولتی به۵ سال و ده ماه و۵ سال زندان محکوم شدند.

اتهام اصلی این دو روزنامه نگار نامی ترک انتشار عکس تریلی و کامیون های است که از ترکیه به سوریه سلاح حمل می کردند. در زمان انتشار این عکسها در ماه نوامبر گذشته رجیب طیب اردوغان اعلام کرده بود که بانیان اصلی انتشار این عکسها تاوان سنگینی پرداخت خواهند کرد. همزمان روز جمعه جان دوندار سردبیر روزنامه جمهوریت در مقابل دادگاه مورد یک سوء قصد ناموفق قرار گرفت.

جان دوندار پس از دریافت حکم خود از دادگاه گفت: « این حکم تنها برای خاموش کردن صدای ما داده نشده است، آن تیرها تنها برای سکوت ما شلیک نشدند، آنها ما را تحت فشار می گذارند اما یادمان نرود این فشارها و سرکوبها تنها علیه ما نیستند، این فشارها یک سوءقصد به تمام روزنامه نگاران ترکیه است، آنها می خواهند قلمهای ما کار از بایستند.»

وکلای این روزنامه نگاران گفته اند که در خواست دادگاه تجدید نظر کرده اند تا موکلهایشان بتوانند در آزادی کامل به حرفه روزنامه نگاری ادامه دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان بار دیگر با اعلام حمایت از حماس، نتانیاهو را با هیتلر و استالین مقایسه کرد

علی‌اف در دیدار با اردوغان: جنگ به حل و فصل مشکل تاریخی قره‌باغ کمک کرد

رئیس جمهوری ترکیه مصوبه پارلمان بر سر پیوستن سوئد به ناتو را امضا کرد