تفریح و آموزش نیاز اصلی کودکان پناهجو در اردوگاه ایدومنی

تفریح و آموزش نیاز اصلی کودکان پناهجو در اردوگاه ایدومنی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

حدود یازده هزار پناهجو که اغلب آنها را اتباع سوریه تشکیل می دهند همچنان در اردوگاه ایدومنی یونان منتظر باز شدن مرزها و ورود به خاک مقدونیه هستند. این

آگهی

حدود یازده هزار پناهجو که اغلب آنها را اتباع سوریه تشکیل می دهند همچنان در اردوگاه ایدومنی یونان منتظر باز شدن مرزها و ورود به خاک مقدونیه هستند. این در حالی است که شرایط حاکم در اردوگاه بسیار وخیم گزارش شده و پناهجویان از کمبود دارو و مواد غذایی در رنج به سر می برند.

امیر یکی از کودکان سوری، اینگونه به شرایط بد اردوگاه اعتراض می کند: « مرز را بسته اند، غذا نیست. هیچ چیز برای خوردن پیدا نمی شود.»

تعدادی از کمک رسانانِ داوطلب به تازگی اقدام به برپایی یک مرکز فرهنگی در اردوگاه کرده اند که در واقع کارکرد مرکز آموزشی یا مدرسه را دارد. آنها نه از سازمان های بین المللی بلکه از خود ساکنان برای راه اندازی این مرکز کمک گرفته اند. کلیه معلمان مرکز فرهنگی ایدومنی از جامعه پناهجویان هستند.

یکی فرد داوطلب که از آلمان برای کمک رسانی آمده می گوید: «در حال حاضر شانس رسیدن به آینده ای مطلوب از آنها سلب شده بنابر این مهم است که از این فرصت برای تمرکز بر چیزهای دیگر نظیر دانش و آموزش استفاده کنند.»

حدود یکصد و سی کودک هر روز برای آموزش به این مرکز می آیند و دوره هایی نیز جهت آموزش زبان انگلیسی، ریاضیات و زبان آلمانی به بزرگسالان در نظر گرفته شده است. با اینحال شرایط اردوگاه به قدری وخیم است که پناهجویان به سختی می توانند خود را از نظر روحی سرپا نگه دارند. این وضعیت سبب شده تا تعدادی از داوطلبان اقدام به برپایی نمایش های مفرح برای کودکان کنند.

یک کمدین اسپانیایی می گوید: «تغییر شریط از دستان ما خارج است. شاید تنها بتوان اندکی آنها را خنداند و بهشان روحیه داد. این از نظر من خیلی مهم است. آنها به خنده نیاز دارند.»

مقامات یونانی اعلام کرده اند در صدد تخلیه و برچیدن این اردوگاه هستند. در صورتی که این اتفاق روی دهد طراحان مرکز فرهنگی ایدومنی برای اجرای برنامه های مشابه راه دیگر اردوگاه های پناهجویان را در پیش خواهند گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یونان موفق شد سردسته باند بزرگ بین‌المللی قاچاق سوخت با درآمد ۲۱ میلیارد دلاری را دستگیر کند

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

اولین بار در یک کشور مسیحی ارتدوکس؛ پارلمان یونان لایحه ازدواج همجنس‌گرایان را به رای می‌گذارد