سومین تظاهرات پیاپی در آتن علیه اصلاح نظام بازنشستگی

سومین تظاهرات پیاپی در آتن علیه اصلاح نظام بازنشستگی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با نزدیک شدن به زمان رای گیری در پارلمان یونان بر سر لایحه اصلاح نظام بازنشستگی و مالیاتی، برای سومین روز متوالی در آتن تظاهراتی اعتراضی برپا شد

آگهی

با نزدیک شدن به زمان رای گیری در پارلمان یونان بر سر لایحه اصلاح نظام بازنشستگی و مالیاتی، برای سومین روز متوالی در آتن تظاهراتی اعتراضی برپا شد.

پیش تر نیز اتحادیه های کارگری یونان روز پنجشنبه در اعتراض به دولت، به اعتصابی عمومی و دو روزه فراخوان دادند که از روز جمعه آغاز شد. قرار است یکشنبه شب این لایحه به رای گذاشته شود.

لیانا که معلمی ۳۷ ساله و بی کار است در برابر پارلمان می گوید: «ما جوان هستیم و نمی توانیم این سیاست ها را قبول کنیم. ما بیمه اجتماعی نداریم و از خدمات درمانی برخوردار نیستیم. درآمدی مناسب نداریم و بیشتر ما حتی کار هم نداریم. ما نمی توانیم اینگونه زندگی کنیم. ما نمی توانیم در قرن بیست و یکم با شرایط کاری قرن ۱۹ زندگی کنیم.»

در این تظاهرات یورگوس که ۱۷ ساله است به یورونیوز می گوید: «مدت هاست که من از والدینم پولی نگرفته ام. حالا اگر آن ها بازهم با کاهش حقوق و مستمری رو به رو شوند، دیگر نمی دانم چگونه می توانیم سر کنیم. بسیاری از دوستان من خانواده های فقیری دارند. ما به سختی می توانیم نیازهای اولیه خود را تامین کنیم.»

گروهی از پناهجویان نیز به این تظاهرات پیوسته و خواستار بازگشایی مرزهای این کشور شدند. همچنین حدود ۳۰۰ نیروی ضدشورش به منظور پیشگیری از درگیری، راه های منتهی به مرکز شهر را مسدود کرده اند.

به گزارش آپوستولوس استایک، خبرنگار یورونیوز در آتن «دولت از ضرورت اصلاح حقوق بازنشستگی حرف می زند ولی کارگران استدلال می کنند که تنها طی چند سال مستمری چیزی شبیه انعام خواهد شد. در نگاه مردم سیریزا به راهی می رود که به سیاست های ریاضت اقتصادی و تعدیل می انجامد. سیاستی که تمامی دولت های گذشته اجرا کرده اند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو لایحه مهم اصلاحی دولت یونان برای جلب رضایت طلبکاران

اقتصاد یونان در سال ۲۰۱۶ همچنان دچار رکود خواهد بود

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت