اسکان آوارگان آتش سوزی در ایالت آلبرتا در کانادا

اسکان آوارگان آتش سوزی در ایالت آلبرتا در کانادا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صدها نفر از افرادی که مجبور به ترک خانه هایشان شده اند در مرکزی در شهر لاک لابیش اسکان یافته اند رقمی معادل ۱۰۰ میلیون دلار کانادا برای کمک به

  • صدها نفر از افرادی که مجبور به ترک خانه هایشان شده اند در مرکزی در شهر لاک لابیش اسکان یافته اند

  • رقمی معادل ۱۰۰ میلیون دلار کانادا برای کمک به افراد آسیب دیده اختصاص یافته است

  • بیش از ۲۹ میلیون دلار کانادا کمک مالی توسط صلیب سرخ کانادا جمع آوری شده است

آگهی

به دنبال آتش سوزی در ایالت آلبرتای کانادا بیش از ۸۰ هزار نفر از سکنه شهر فورت مک موری مجبور به ترک این شهر شده اند. صدها نفر از این افراد به طور موقت در یک مرکز تفریحی در شهر کوچک لاک لابیش در ۲۹۱ کیلومتری جنوب فورت مک موری اسکان یافته اند.

شریل کول، یکی از ساکنان فورت مک موری که در این مرکز در لاک لابیش اسکان یافته است، می گوید: «در ابتدا فکر می کردم که برای یک یا دو روز خانه مان را ترک می کنیم و سپس باز می گردیم. اما در هنگام ترک محل بیشتر و بیشتر آتش سوزی را مشاهده کردیم و دریافتیم که برای مدتی امکان بازگشت نخواهیم داشت.»

افراد اسکان یافته در این مرکز می توانند از اجناس اهدایی مردم استفاده کنند. آنها همچنین به محل هایی جداگانه برای صرف غذا، گذراندن اوقات فراغت و استراحت دسترسی خواهند داشت.

Kids at the #laclabiche evac centre spend this afternoon playing with new friends. #FortMacFirepic.twitter.com/UxSkqXThP3

— Shanelle Kaul (@shanellekaulCTV) May 6, 2016

جهاد مغربی، سخنگوی بخشداری لاک لابیش در ایالت آلبرتا می گوید: «تمام خدماتی که مردم برای نیازهای اولیه شان به آن احتیاج دارند در اینجا موجود است. در نتیجه شاهد واکنش خوبی از طرف مردم بودیم. برخی می گویند برایشان باور کردنی نیست که ما در اینجا حتی لانه سگ داریم. یا اینکه به نظرشان ارائه خدمات بیمه و یا امکان پر کردن درخواستنامه دریافت بیمه بیکاری در اینجا ایده خوبی است. ما اینجا شارژر برای تلفن های همراه یا رایانه ها جهت استفاده مردم نیز داریم.»

به گفته مقامات ایالت آلبرتا، رقمی معادل ۱۰۰ میلیون دلار کانادا برای کمک به افراد آسیب دیده در جریان آتش سوزی اختصاص یافته است و تا هفته آینده پرداخت خواهد شد.

صلیب سرخ کانادا نیز از دریافت ۲۹ میلیون دلار کمک مالی از سوی شهروندان و شرکت های کانادایی خبر داده است.

Our specially-trained volunteers are providing comfort & care to those affected by #ABFire: https://t.co/cwwPCE1iVNpic.twitter.com/C3SmZAXlCn

— Canadian Red Cross (@redcrosscanada) May 6, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آتش‌سوزی‌های جنگلی در کانادا؛ مقام‌های بریتیش کلمبیا به ده‌ها هزار نفر دستور تخلیه دادند

آتش‌سوزی گسترده در کبک کانادا؛ نیویورک در مه نارنجی‌رنگ غرق شد

سیل استان سیستان و بلوچستان ایران؛ خطر حضور گاندوها همزمان با نبود مواد غذایی در شماری از روستاها