رهبر کره شمالی: تنها در صورت تهدید حق حاکمیت مان از سلاح هسته ای استفاده می کنیم

رهبر کره شمالی: تنها در صورت تهدید حق حاکمیت مان از سلاح هسته ای استفاده می کنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در کنگره فوق العاده حزب کارگران این کشور اعلام کرد که کره شمالی تنها در صورت تهدید حق حاکمیت اش از سوی یک قدرت هسته ای،

آگهی

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در کنگره فوق العاده حزب کارگران این کشور اعلام کرد که کره شمالی تنها در صورت تهدید حق حاکمیت اش از سوی یک قدرت هسته ای، از چنین جنگ افزاری استفاده خواهد کرد.

رهبر کره شمالی در سخنانش همچنین ضمن تاکید بر تعهد کشورش به جلوگیری از تکثیر سلاح هسته ای و تلاش برای پاکسازی جهان از این جنگ افزارها، از علاقه کشورش به بهبود روابط با کشورهای «متخاصم» خبر داد.

سخنان کیم جونگ اون در حالی بیان می شود که کره شمالی با وجود اتخاذ مواضع مشابه در گذشته، اغلب دست به تهدید ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی نیز زده است.

در عرصه مسائل داخلی، رهبر کره شمالی در سخنان خود از تدوین برنامه ای پنج ساله برای تقویت رشد اقتصادی کشورش خبر داد. وی علاوه بر این بر بهبود شبکه برق رسانی کره شمالی تاکید کرد.

کنگره فوق العاده حزب کارگران کره شمالی اولین کنگره این حزب در عرض ۳۶ سال گذشته محسوب می شود. کیم جونگ اون که در سال ۲۰۱۱ و در پی مرگ پدرش به رهبری کره شمالی رسید، در زمان کنگره قبلیِ تنها حزب این کشور در سال ۱۹۸۰، متولد نشده بود.

North Korea leader Kim says will not use nuclear arms unless threatened: KCNA https://t.co/IQwrqyj6JJpic.twitter.com/5LkTeWekuO

— Reuters Top News (@Reuters) May 7, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقاد تند نخست وزیر ژاپن از کره شمالی

پیونگ یانگ: می توانیم به آمریکا حمله هسته ای کنیم

حمله کره شمالی به سئول و واشنگتن در دنیای مجازی