افزایش دامنه آتش در آلبرتا و نگرانی از گسترش آن به استان همجوار

افزایش دامنه آتش در آلبرتا و نگرانی از گسترش آن به استان همجوار
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

افزایش دامنه آتشسوزی در فورت مک ماری واقع در استان آلبرتای کانادا روز شنبه نیز به دلیل هوای خشک و درجه حرارت بالا ادامه یافت. در کمتر از بیست و چهار

آگهی

افزایش دامنه آتشسوزی در فورت مک ماری واقع در استان آلبرتای کانادا روز شنبه نیز به دلیل هوای خشک و درجه حرارت بالا ادامه یافت. در کمتر از بیست و چهار ساعت، پنجاه و پنج هزار هکتار دیگر از جنگل های استان در آتش سوخت و احتمال می رود وسعت آتشسوزی به زودی به دو برابر افزایش یابد.

چاد موریسون یکی از مسئولان دولت محلی در آلبرتا می گوید: «انتظار این را داریم که دامنه آتش با گسترش به بخش شمال شرقی به یکی دیگر از کانونهای آتشسوزی متصل شود. در این صورت است که از پتانسیل بالایی برای رسیدن به مرز استان ساسکاچوان برخوردار خواهد شد. همچنین انتظار می رود بر شدت آتشسوزی در طول روز افزوده شود و آتش به تدریج از شهر فاصله بگیرد. بدین ترتیب روز بسیار دشواری در انتظار آتشنشانان است.»

آتشسوزی باعث توقف بخش عمده ای از فعالیت شرکتهای نفتی شده و میزان تولید روزانه نفت در این کشور را به یک چهارم تقلیل داده است. حدود هشتاد و هشت هزار سکنه شهر نفتی فورت مک ماری تاکنون تخلیه شده و آنهایی که به اقامتگاه های شرکت های نفتی پناه برده بودند نیز در حال ترک این اقامتگاه ها و خروج از منطقه هستند.

راشل ناتلی نخست وزیر استان آلبرتا می گوید: «بدون شک این آتشسوزی بخش انرژی را در کشور تحت تاثیر قرار داده است. روز گذشته شرکت سانکور اقدام به تخلیه پیشگیرانه بخشی از پرسنل خود در منطقه کرد. آنها همچنین یک منزل مسکونی کارکنان را که از سوی شعله های آتش تهدید می شد، تخلیه کردند.»

ده ها خودرو به دلیل تمام شدن بنزین و یا حادثه دیدن، در طول جاده منتهی به جنوب رها شده اند. تاکنون بیش از دو هزار و پانصد خودرو از منطقه فورت مک ماری عبور کرده و خود را به چهارصد کیلومتری ادمونتون رسانده اند.

بیش از هزار و پانصد آتشنشان با پشتیبانی هلی کوپتر و هواپیماهای آب پاش مشغول مبارزه با آتش هستند. این در حالی است که بسیاری از مناطق استان ویران و به تلی از خاکستر تبدیل شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسکان آوارگان آتش سوزی در ایالت آلبرتا در کانادا

دولت فدرال کانادا متعهد به اجرای «برنامه تغذیه ملی» در مدارس سراسر کشور شد

دانشجویی در اوتاوای کانادا مادر و فرزندانش را با چاقو به قتل رساند