«به کمک مادر طبیعت بخش قابل توجهی از آتش فورت مک موری را مهار کرده ایم»

«به کمک مادر طبیعت بخش قابل توجهی از آتش فورت مک موری را مهار کرده ایم»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پس از گذشت یکهفته از آغاز آتش سوزی در جنگل های فورت مک کوری در ایالت آلبرتای کانادا، سازمان آتش نشانی این منطقه می گوید با خنک شدن هوا و بارش باران

آگهی

پس از گذشت یکهفته از آغاز آتش سوزی در جنگل های فورت مک موری در ایالت آلبرتای کانادا، سازمان آتش نشانی این منطقه می گوید با خنک شدن هوا و بارش باران در روز یکشنبه، پیشروی آتش اندکی کند شده است. گسترش آتش سوزی تاسیسات نفتی منطقۀ مک کوری را در معرض خطر قرار داده بود اما به گفتۀ مقامات این ایالت با کاهش سرعت پیشروی آتش این خطر رفع شده است.

چاد موریسن، ریس ارشد اطفای حریق آلبرتا می گوید: «خوشحالم که چند خبر خوب را امروز از خطوط مبارزه با آتش به شما اطلاع بدهم، با اندکی کمک از سوی مادر طبیعت و بهتر شدن هوا، و البته کار سخت ماموران آتش نشانی ما توانستیم روز گذشته بخش قابل توجهی از آتش را در فورت مک موری مهار کنیم.»

این آتش سوزی موجب شده که هزاران نفر خانه های خود را ترک کنند و به اماکن مطمئن انتقال یابند. به گفتۀ کمیتۀ مقابله با بحران تاکنون بیش از ۱۰۰.۰۰۰ نفر از این شهر تخلیه شده اند، امری که نخست وزیر کانادا از آن با عنوان «اقدامی معجزه آسا در مدتی بسیار کم» یاد کرده است.

ریچل ناتلی، نخست وزیر ایالت آلبرتا که بمناسبت روز مادر در یکی از مراکز اقامت اضطراری حضور یافته بود، با ابراز تاسف از این حادثه گفت: «امروز روز مادر است و من امیدوارم علیرغم این بحران چند دقیقه ای را با فرزندانم بگذرانم، اینکه خیلی از ما نمی توانیم اینکار را بکنیم قطعا یک تراژدی بد و ناخوشایند است.»

این آتش سوزی از یکشنبۀ گذشته در جنگل های فورت مک کوری آغاز و گرمای هوا و خشکسالی و همچنین وزش باد موجب گسترش سریع آن شده، تاکنون دست کم ۱.۶۱۰ کیلومتر مربع از زمین ها و جنگل های این منطقه را از بین برده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاهش دما و باران به کمک آتش نشانان کانادا می آید

دولت فدرال کانادا متعهد به اجرای «برنامه تغذیه ملی» در مدارس سراسر کشور شد

دانشجویی در اوتاوای کانادا مادر و فرزندانش را با چاقو به قتل رساند