بریتانیا و مسئله بودن یا نبودن در اتحادیه اروپا

بریتانیا و مسئله بودن یا نبودن در اتحادیه اروپا
نگارش از Pooneh Irani
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر بریتانیا، روز سه شنبه به طور رسمی کارزار این حزب برای ماندن کشورش در اتحادیه اروپا را آغاز کرد. آقای کوربین در مراسم شروع

آگهی

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر بریتانیا، روز سه شنبه به طور رسمی کارزار این حزب برای ماندن کشورش در اتحادیه اروپا را آغاز کرد.

آقای کوربین در مراسم شروع این کمپین گفت: «ما نیاز به یک پیام محکم داریم که در واقع نه تنها می توانیم در دفاع از حقوق کارگران ایستادگی کنیم، بلکه می توانیم با چالش عظیم سیر مهاجرت جهانی، حفاظت از آزادی انسان ها در بریتانیا برای زندگی، کار و بازنشستگی در خارج روبرو شویم، بنابراین این پیوند با قاره اروپا را حفظ می کنیم.»

شش هفته مانده به برگزاری همه پرسی در بریتانیا، به نظر می رسد شکاف میان موافقان و مخالفان خروج از اتحادیه اروپا عمیق تر می شود.

ایان دانکن اسمیت، وزیر سابق کار و امور بازنشستگی بریتانیا در مقاله ای که روزنامه سان آن را منتشر کرده مدعی شده است که درخواست های دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور برای ماندن در اتحادیه اروپا تحت تاثیر آلمان تغییر کرده اند.

این عضو حزب محافظه کار که از اعضای فعال کارزار خروج از اتحادیه اروپا است، همچنین به نقش پنهان آلمان در اتحادیه اروپا اشاره کرده و مدعی شده است که آلمان عملا درباره همه چیز حق وتو دارند.

علاوه بر آقای اسمیت، بوریس جانسون، شهردار سابق لندن، یکی دیگر از اعضای حزب محافظه کار است که از مخالفان سرسخت ماندن در اتحادیه اروپا به شمار می رود.

او می گوید: «اگر ما رای به خروج از اتحادیه اروپا بدهیم، به معنی رای به خروج از اروپا نیست. از میان همه استدلال هایی که مطرح می شود، این بیشتر از همه من را خشمگین می کند. من فرزند اروپا هستم. من یک جهان وطن لیبرال هستم. خانواده من ژنتیکی معادل یک نیروی حافظ صلح سازمان ملل است. من می توانم به زبان فرانسه و اسپانیایی رمان بخوانم. و آواز نوای شادی را به آلمانی بخوانم. و اگر آنها به متهم کردن من به یک انگلیسی کوچولو ادامه بدهند، این کار را خواهم کرد.»

قرار است بریتانیایی ها ۲۳ ژوئن به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دهند. بنا بر آخرین نظرسنجی های صورت گرفته ۴۳ درصد از بریتانیایی ها خواهان خروج از اتحادیه اروپا و ۴۶ درصد خواهان ماندن در این اتحادیه هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همه پرسی بریتانیا و شکاف در حزب حاکم

کامرون: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تیری در تاریکی است

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد