چین به بازار آزاد می پیوندد

چین به بازار آزاد می پیوندد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز سه شنبه، کارگران صنایع تولید فولاد آلمان در مقابل پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ علیه اعطای موقعیت “بازار آزاد” به چین که به گفته آنها اروپا را

آگهی

روز سه شنبه، کارگران صنایع تولید فولاد آلمان در مقابل پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ علیه اعطای موقعیت “بازار آزاد” به چین که به گفته آنها اروپا را با رقابت غیر عادلانه روبرو می کند، دست به تظاهرات زدند.

یکی از تظاهرکنندگان به یورونیوز گفت که کمکهای دولتی چین به صنایع تولید فولاد، نه تنها قیمت کالای آنها را کاهش داده بلکه ملاحظات ایمنی و حفظ محیط زیست را نادیده می گیرد.

با قرار گرفتن اقتصاد چین در مقام یک “بازار آزاد” کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی قادر به وضع تعرفه های بالا برای صادرات چینی نخواهند بود.

در واکنش، یکی از نمایندگان پارلمان اروپا گفت: “ببینید در صنایع فولاد (چین) چه می گذرد: دولت تصمیم می گیرد واحدی را تعطیل کند و آن واحد تعطیل می شود. این “بازار آزاد” نیست و این شاخص های بازار نیستند که اقتصاد چین را می گردانند.”

چین حدود شانزده سال پیش به سازمان تجارت جهانی پیوست. قوانین بین المللی حکم می کند که تا پایان سال، این کشور در مقام یک “بازار آزاد” قرار گیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا برای تحریم شهرک‌نشینان افراطی اسرائیل به «توافق سیاسی» دست یافت

روی آنتن؛ ویژه برنامه یورونیوز برای پوشش اخبار انتخابات پارلمان اروپا و نظرسنجی‌ها

اتحادیه اروپا از بسته کمک مالی ۷.۴ میلیارد یورویی به مصر خبر داد