رئیس جمهوری جدید فیلیپین کیست؟

رئیس جمهوری جدید فیلیپین کیست؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رودریگو دوترته، وکیل ۷۱ ساله و دادستان سابق که برای مدت ۲۲ سال شهردار شهر داوائو بود، به عنوان رئیس جمهوری فیلیپین انتخاب شد. چهره ای که نسبت به

آگهی

رودریگو دوترته، وکیل ۷۱ ساله و دادستان سابق که برای مدت ۲۲ سال شهردار شهر داوائو بود، به عنوان رئیس جمهوری فیلیپین انتخاب شد. چهره ای که نسبت به دیدگاه های سیاستمداران کنونی این کشور کاملا متفاوت است. او نسبت به انجام اصلاحات عمیق سیاسی و کاهش اختیارات دولت مرکزی وعده داده است. او همچنین در نظر دارد با تغییر قانون اساسی فیلیپین یک نظام سیاسی فدرال ایجاد کند و اداره امور مناطق مختلف را به مردم آن منطقه بسپارد.

آقای دوترته در زمانی که شهردار سومین شهر بزرگ فیلیپین بود، توانست میزان جرم و جنایت را در داوائو تا حد زیادی کاهش دهد و وعده اقداماتی مشابه را در سطح کشور داده است.
او گفته است در عرض شش ماه بزهکاری و جرم را در این کشور از بین می برد و هزاران مجرم را خواهد کشت.

سخنان وی اگرچه تکان دهنده اما موثر به نظر می رسد. او در سخنانش از الفاظ زشت استفاده می کند و همواره مخالفانش را با لحنی گزنده خطاب قرار می دهد. با وجود اینکه برخی از نظرات رودریگو دوترته افراط گرایانه توصیف شده است، اما بنظر می رسد رای دهندگان فیلیپینی با انتخاب او، ناخرسندی خود از تشکیلات سیاسی و سیاستمداران سنتی این کشور را ابراز داشته اند.

آقای دوترته همچنین در طول مبارزات انتخاباتی از محاکمه سریع و حتی کشتن بدون محاکمه برای مقابله با جنایت و قاچاق مواد مخدر حمایت کرد. وی همچنین وعده داده که با مقام های فاسد مقابله می کند.

کارشناسان معتقدند که این سبک غیر معمول اوست که نظر رای دهندگان را جلب کرده است. او به نوعی احساسات ناشی از سرخوردگی و خشم مردم را هدف قرار داده است.

او همچنین به عنوان یک مرد هرزه از نظر ارتباط با زنان شهرت دارد. دوترته بر خود می بالد که چهار فرزند از چهار زن مختلف دارد. او همچنین در جریان در نشستی در سال ۱۹۸۹ با لحنی زننده که با شوخی همراه است از لذت خود برای مشارکت در تجاوز گروهی به یک زن مبلغ مذهبی که اهل استرالیا است، می گوید.

دوترته در سال ۱۹۴۵ میلادی به دنیا آمد. مادر او یک زن مسلمان و پدرش کاتولیک و فرماندار یکی از استان ها در فیلیپین بود. او از سال ۱۹۸۶ میلادی و در پی سقوط دولت دیکتاتوری فردیناند مارکوس وارد صحنه سیاست شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دوترته، پیروز انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین برنامه های خود را تشریح کرد

انتحابات روسیه؛ پوتین از مردم خواست در دوران «سخت» کنونی برای کشورشان رأی بدهند

متحدان عمران خان بیشترین کرسی‌ها را در پارلمان آینده پاکستان خواهند داشت