اعطای مدال شهامت روسیه به ماموران اطلاعاتی کوبا

اعطای مدال شهامت روسیه به ماموران اطلاعاتی کوبا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت روسیه روز سه شنبه به پنج مامور پیشین دستگاه اطلاعات و امنیت کوبا که پیش تر در ایالات متحده آمریکا زندانی بودند مدال «شهامت و مقاومت» اعطا کرد

آگهی

دولت روسیه روز سه شنبه به پنج مامور پیشین دستگاه اطلاعات و امنیت کوبا که پیش تر در ایالات متحده آمریکا زندانی بودند مدال «شهامت و مقاومت» اعطا کرد.

این پنج تن به جاسوسی از کوبایی های تبعیدی در ایالت فلوریدا متهم شده بودند.

سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه در این مراسم گفت: «ه مان طور که می دانید، روسیه از روز اول برای آزادی و بازگشتتان به سرزمین مادری خود، با کارزار بین المللی حمایت از شما همبسته بود. ما به طور مداوم برای آزادی شما فشار می آوردیم از جمله در ارتباطمان با آمریکایی ها؛ و خوشحالیم که در بلندمدت مشارکت ما در آزادی شما کارآمد ونتیجه بخش بود.»

همزمان با فعال شدن گروه های کوبایی مخالف حکومت فیدل کاسترو، این کشور شماری از نیروهای اطلاعاتی خود را به جمع کوبایی های تبعیدی فرستاده بود.

در پی اجرای سیاست عادی سازی روابط کوبا با ایالات متحده آمریکا در ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ میلادی سه تن از این پنج مامور پیشین آزاد شدند.

از سویی دیگر دولت کوبا نیز یکی از اتباع خود را که متهم به جاسوسی برای ایالات متحده بود آزاد و به این کشور مسترد کرد. وی حدود ۲۰ سال را در زندان سپری کرده بود. همچنین الن گراس، شهروند آمریکایی که به اتهام وارد کردن تجهیزات ممنوعه مخابراتی به کوبا به مدت پنج سال زندانی شده بود نیز آزاد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید

اولین اظهار نظر پوتین بعد از حمله موشکی و پهپادی مستقیم ایران به اسرائيل

نگارش در پشت میله‌های زندان؛ کتاب خاطرات الکسی ناوالنی به زودی منتشر خواهد شد